اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۴ جایگاه موقت جهت عرضه و ذبح دام بهداشتی در شیراز تعیین شد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز از پیش بینی ۱۴ جایگاه موقت عرضه و ذبح دام بهداشتی در این کلانشهر به مناسب عید سعید قربان و اجرای سنت حسنه قربانی خبر داد.

۱۴ جایگاه موقت جهت عرضه و ذبح دام بهداشتی در شیراز تعیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پژمان شفیعی امروز با بیان اینکه این ۱۴ جایگاه در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز بر اساس کد مشخص به شکل متحدالشکل ایجاد و راه اندازی می‌شوند، گفت: این اقدام برای رعایت کامل اصول بهداشتی مرتبط با خرید و ذبح دام در ایام عید سعید قربان و تسهیل در دسترسی همه شهروندان در مناطق مختلف شهری، پیش بینی و انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این جایگاه‌ها برای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در برپایی این ایستگاه‌ها با همکاری شهرداری‌های مناطق، اداره دامپزشکی شهرستان شیراز و سازمان تبلیغات در روز عید سعید قربان راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه شهروندان برای حفظ سلامتی خود و اطمینان از رعایت کامل بهداشت، فقط از محل‌های تعیین شده دام بهداشتی تهیه نمایند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های واگیر دار همچون تب کریمه کنگو در عرضه غیربهداشتی دام به انسان منتقل و در کشتارگاه‌های غیرمجاز ضایعات دور ریز احشام در محیط زندگی شهروندان رها می‌شود، شهرداری شیراز هر ساله در روز عید سعید قربان با جانمایی مکان‌هایی برای عرضه دام علاوه بر تامین سلامت شهروندان، سعی در پاکیزه نگه داشتن سیما و منظر شهری دارد.

شفیعی افزود: در این مراکز دام‌ها پس از معاینات لازم توسط کارشناسان شبکه بهداشت و دامپزشکی با حضور نماینده روحانی و با ذبح شرعی به شهروندان عرضه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: میدان مطهری در منطقه ۱، بلوار دلاوران بسیج جنب پارک جوان در منطقه ۲، میدان گلستان (کلبه) در منطقه ۳، بلوار شهید باهنرجنوبی و بزرگراه امام خمینی (ره) جنب شهرک گلشن در منطقه ۴، میدان شهید فهمیده در منطقه ۵، بولوار شهید رجایی ورودی خیابان شهید گودرزی در منطقه ۶، نبش کوچه ۲۳ خیابان شریف آباد در منطقه ۷، کمربندی شهرک احمد آباد و مهدی آباد در منطقه ۹ و ورودی بولوار دکتر حسابی قبل از پل شهدای جهاد، ورودی شهرک قصر قمشه، انتهای شهرک گویم به سمت سپیدان و ضلع جنوبی بزرگراه محلاتی در منطقه ۱۰، مراکز تعیین شده عرضه دام بهداشتی است.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول