اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منطقه 2 ایران در این استان، گفت: این جشنواره ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود

پیام احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی منطقه ۲ ایران در چهارمحال و بختیاری، گفت: فراخوان این جشنواره از فروردین‌ماه امسال در سطح ملی توسط دبیرخانه کشوری منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنرمندانی که تمایل به شرکت در این جشنواره داشتند می‌توانستند آثار خود را تا پایان خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند و از یکم تیرماه داوری آثار انجام شد و در نهایت پذیرفته‌شدگان در پنج منطقه کشور به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: استان ما به عنوان میزبان منطقه ۲ کشور پذیرای ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: در بخش پژوهشی استان ما میزبان ۶ پژوهشگر و استاد موسیقی از استان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود، بیان کرد: افتتاحیه جشنواره شنبه ۱۰ تیرماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره اساتید و پژوهشگران آثار خود را با موضوع موسیقی محلی کهگیلویه و بویراحمد، شاهنامه‌خوانی، فلک‌نازخوانی، برگشت بهرام برای تازیانه، بررسی موسیقی عرب خوزستان و کارگاه آموزشی ساز نی‌انبان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این جشنواره ۳۵ نفر از هنرمندان کشور اجرای برنامه موسیقی خواهند داشت.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول