اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شایسته‌سالاری راه مقابله با جریانات انحرافی

امام جمعه بندرانزلی در نظر گرفتن شایسته سالاری در انتصاب مسؤولان را یک اقدام مناسب در مقابل جرایانات انحرافی برشمرد و گفت: ما برای مقابله با توطئه دشمنان اگر بخواهیم به صورت برنامه‌ریزی شده و جامع نگاه کنیم یکی از آن اقدامات شایسته سالاری است.

شایسته‌سالاری راه مقابله با جریانات انحرافی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امام جمعه بندرانزلی  امروز در همایش کارگاهی و نمایشگاه راه بیراهه با بیان اینکه در هر جایی که ما با اشراف اطلاعات و برنامه‌ریزی و جهت‌دهی در امکانات کشور حرکت کنیم موفق می‌شویم، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس آن هجمه که اکثر دنیا علیه نظام ایجاد کردند و تدارکی که برای صدام انجام دادند آن چیزی که توانست نظام اسلامی را در برابر این هجمه گسترده موفق کند، تلاش‌های رزمندگان و همچنین همه امکانات کشور در اختتیار این فضا قرار می‌گرفت و این عامل موفقیت بود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین با اشاره به اینکه ما باید تمام ظرفیت و امکانات فرهنگی را در کنار هم قرار دهیم تا موفق شویم، افزود: ما در حوزه فرهنگی ضعیف نیستم بلکه در نوع تدارک آن ضعیف هستیم، اگر ما در حوزه‌های فرهنگی به صورت صحیح و برنامه‌ریزی شده و با اطلاع کار کنیم دیگر از دشمن و اقداماتش واهمه نخوایم داشت. 

وی فقر را یکی از راه‌های به انحراف کشیدن جامعه دانست و بیان کرد: جریانات انحرافی علاوه بر هزینه در چاپ کتب و افکارشان در زمینه معیشت هم فعال هستند و اگر ما مسؤولان این موضوع را جبران نکنیم، فرقه‌ها به بهانه بسته معیشتی، حمایت‌های مالی و عاطفی آنها را جذب می‌کنند. 

امام جمعه بندرانزلی در نظر گرفتن شاسیته سالاری در انتصاب مسؤولان را یک اقدام مناسب در مقابل جریانات انحرافی برشمرد و تصریح کرد: ما برای مقابله با توطئه دشمنان اگر بخواهیم به صورت برنامه‌ریزی شده و جامع نگاه کنیم یکی از آن اقدامات شایسته سالاری است، شایسته سالاری در انتصاب مسؤولان نظام اسلامی بسیار تأثیرگذار است، کسی را باید گماشت که دنباله‌رو عقاید نظام است و دغدغه داشته باشد نه همانند قائله‌های اخیر کشور، آب به آسیاب دشمن بریزد.

محمد پورخوش سعادت با اشاره به جریان فرقه‌های نوظهور و انحرافی اظهار کرد: در چند سال اخیر و همچنین بعد از انقلاب، غربی‌ها همه ظرفیت‌های خود را جمع کردند تا با جریانات الهی و دینی مقابله کنند و رقیب خود را بر زمین بزنند. 

وی با بیان اینکه برای زمین زدن به مسیری که به حقیقت منتهی می‌شود باید طراحی‌های در علوم شناختی صورت بگیرد، افزود: در این راستا انواع واقسام فرقه‌هایی که ایجاد کرده‌اند که تبشیری‌ها یکی از این موارد هستند و همانند وهابیت خودمان است که حالتی تهاجمی و وابستگی تمام به صهیونیستی دارند.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه در گذشته مسیحیت در گیلان از چاپ انجیل به زبان گیلکی بهره می‌برد، گفت: چندی پیش انجیلی قدیمی به زبان گیلکی که در ۱۲۰ سال پیش طراحی کردند یافت شد و این نشان می‌دهد که چقدر این موضوع برای آنان مهم است. 

پورخوش سعادت با بیان اینکه جریانات انحرافی از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا حتی یک نفر از بدنه اسلام و شیعه کم کنند، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد و جوانان امروز به سمت مطالعه بیشتر و عمیق شدن نروند قطعاََ با مشکلات بیشتری در آینده با آن مواجه خواهیم بود و این وظایف ما مسؤولان را سنگین‌تر می‌کند و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول