اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش نظارت‌ها و تشکیل 1133 پرونده نظارتی در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در سه ماه اول امسال با توجه به افزایش نظارت‌ها، هزار و ۱۱۳ پرونده تعزیراتی در این استان تشکیل شده است.

افزایش نظارت‌ها و تشکیل 1133 پرونده نظارتی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا سالاری امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال، 711 اکیپ نظارتی متشکل از روسای شعب تعزیرات و بازرسان دستگاه‌های متولی، تشکیل و بالغ بر هزار و 266 بازرسی از صنوف و مشاغل مختلف انجام شده است.

وی هدف این بازرسی‌ها را پایش و نظارت بر روند تولید و عرضه کالا‌های اساسی و برخورد با گرانفروشی احتمالی ذکر و خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی، تولیدی، خدماتی، گردشگری و انبار‌ها انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات فارس اضافه کرد: در این بازرسی‌ها هزار و 133 پرونده تخلف تشکیل و 211 واحد صنفی نیز به دلیل گرانفروشی و تکرار تخلف به پلمب و نصب پارچه محکوم شدند.

سالاری تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در شعب تعزیرات حکومتی فارس در سه ماهه اول امسال را 11 هزار و 827 فقره اعلام و بیان کرد: متخلفین این پرونده‌ها به پرداخت بیش از 14 هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند و علاوه بر این، احکامی همچون استرداد حق شاکی، تعطیلی واحد متخلف، ضبط کالا و درج در پرونده نیز اعمال شده است.

وی با اشاره به صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، دارو و درمان، از رسیدگی به 7 هزار و 934 پرونده مرتبط با حوزه کالا و خدمات در این مدت در استان فارس خبر داد.

سالاری گفت: در این مدت 548 پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان و 2 هزار و 664 پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی و متخلفین اعمال قانون شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس سامانه‌های 135 و tazirat 135.ir را به عنوان راه‌های ارتباطی این سازمان با شهروندان ذکر و اضافه کرد: هر چند بازرسی از فعالیت‌های اصناف و مراکز تولید و عرضه کالا با همکاری دستگاه‌های متولی، به‌صورت مستمر در حال انجام است، اما نظارت مردمی به عنوان مهمترین مولفه نظارتی، تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته است.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول