اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اساس کار جامعه پزشکی٬ رشد علمی رشته‌های پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: آن چیزی که اساس و بنیان کار جامعه پزشکی است و نباید فراموش شود گسترش و رشد علمی رشته‌های پزشکی در کشور است.

اساس کار جامعه پزشکی٬ رشد علمی رشته‌های پزشکی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس٬ محمد رئیس زاده٬رئیس سازمان نظام پزشکی در بیست و پنجمین کنگره اپتومتری که در حال برگزاری است، اصلی ترین کارهای انجمن‌های علمی حوزه پزشکی را برگزاری همایش‌های علمی دانست و گفت: تلاطم‌های اقتصادی و موضوعات دیگری از جمله تعرفه و امور معیشتی، همیشه هست و خواهد بود، چیزی نیست که فکر کنیم قبلا نبوده و ما مبتلابه آن هستیم.

وی ادامه داد: تمام اعتبار و اهمیت جامعه پزشکی در کشور وابسته به کیفیت علمی و عملی کار است.

رئیس زاده افزود: اگر جامعه پزشکی به لحاظ کیفیت کار٬ موضوعات علمی٬ تعهدات اخلاقی وضعیت بسامانی نداشته باشند٬ در چشم مردم خیلی اعتباری نخواهیم داشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: اصل اساسی برای جامعه پزشکی حفظ کیفیت علمی و ارتقا روز به روز ان است؛ به عبارتی ما در این زمینه باید از دنیا عقب نمانیم.

وی افزود: هرچند ما  زمینه ‌هایی مانند تعرفه‌ها داریم تلاش می‌کنیم و وظیفه ما است؛ اما معلوم نیست به چه میزان توفیقاتی را بدست آوریم اما در حوزه علمی دست خود ما پزشکان است.

رئیس زاده ادامه داد: گسترش علمی و توسعه رشته و افزایش کیفیت و افزایش مهارت‌ها وابسته به انجمن‌های علمی است و در این زمینه سیاسیون٬ قانون گذاران و سیاستگذاران خیلی نمی‌توانند ما را محدود کنند.

وی تاکید کرد: مهمترین وظایف انجمن های علمی؛ رصد وضعیت علمی در دنیا در رشته های خود؛ افزایش کیفیت کار و عقب نماندن از دستاوردهای علمی روز و همچنین ابداع و نوآوری و رفتن به سمت مرجعیت علمی است.

رئیس زاده بیان داشت: در خیلی از این زمینه‌ها به توفیقات خوبی دست یافتیم؛ به عبارتی پزشکان ما نوآوری٬ ابداع و خلاقیت‌هایی داشتند و به همین دلیل در دنیا مطرح شدند.

وی تعداد اعضای انجمن اپتومتری را حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: اعضای جوان و با تجربه در این انجمن عضو هستند.

وب افزود: ترکیب جوان با انگیزه و علاقمند و استادان با تجربه و پیشکسوت می‌تواند کمک کند تا ما در دنیا در حوزه اپتومتری صاحب نام و نوآوری باشیم و این چیز دور از دسترس نیست.

وی انجمن علمی اپتومتری ایران را بکی از انجمن‌های علمی خوب کشور دانست و گفت: انجمن اپتومتری از انجمن‌های فعال و پیگیر هستند.

بیست و پنجمین کنگره اپتومتری ایران از امروز کار خود را با حضور اپتومتریست‌ها آغاز شده و این مراسم تا ۹ تیرماه ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول