اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دادن اولویت قطعی برق به واحدهای صنعتی به لحاظ کارشناسی درست نیست

مدیرکل صمت شمال استان کرمان گفت: واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان حتی به چرخه‌های تامین آب و برق کمک می‌کنند و دادن اولویت قطعی برق به واحدهای صنعتی به لحاظ کارشناسی درست نیست.

دادن اولویت قطعی برق به واحدهای صنعتی به لحاظ کارشناسی درست نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد امروز ششم تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت دهه تولید و تجارت اظهار داشت: نزدیک به پنج سال است از ظرفیت معادن استان در راستای توسعه پایدار استان استفاده می‌کنیم و در این زمینه گام برداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن در برنامه ششم توسعه سه دهم درصد رشد ارزش افزوده داشته‌ایم.

 حسینی‌نژاد بیان داشت: قانون برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای استان کرمان، برای اخذ سهمی از حقوق دولتی است. بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور واحدهای صنعتی باید الزاما به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف بروند و اگر از آب معمولی استفاده کنند باید قیمت آب آزاد را پرداخت کنند و این برای صنایع بزرگ و توانمند مشکلی نیست، اما برای واحد‌های صنعتی متوسط و کوچک مشکل‌ساز می‌شود.

 حسینی‌نژاد تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و حوزه صنعت و معدن با همه ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده‌ایم و همه صنایع موجود ما تا افق ۱۴۰۴ حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب مصرف خواهند کرد.

 مدیرکل صمت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت به‌دنبال بهره‌وری آب رفته است، گفت: صنعت در حوزه آب و برق سرمایه‌گذاری کرده است و در صورتی که برق تولیدی صنعت را به خودشان بدهند، بسیاری مشکلات صنایع رفع می‌شود.

 وی در زمینه قطعی برق واحد‌های صنعتی گفت: واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان حتی به چرخه‌های تامین آب و برق کمک می‌کنند و دادن اولویت قطعی برق به واحدهای صنعتی به لحاظ کارشناسی درست نیست.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: اگر برق خانگی و ادارات را مدیریت کنیم و اولویت تامین برق را به صنعت بدهیم برای توسعه پایدار می‌تواند بسیار موثر باشد.

 ‌وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در زمینه میزان تولیدات خودرو در بم اظهار کرد: ظرفیت تولید خودرو در استان در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و امسال بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودر در منطقه بم تولید می‌شود.

 حسینی‌نژاد در زمینه میزان تولید زغال‌سنگ در استان کرمان بیان داشت: سالانه سه میلیون تن زغال‌سنگ در کشور تولید می‌شود که سهم استان کرمان ۸۰۰ هزار تن است.

 مدیرکل صمت شمال استان کرمان در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران که آیا تولید زغال مقرون به صرفه است، گفت: تولید سه میلیون تن زغال در کشور در مقایسه با تولید سه میلیارد تن سالانه در چین، استخراج پرهزینه سنتی ما مقرون به صرفه و اقتصادی نیست و در جهان از زغال ۳۰۰ محصول گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه  ۲۳ پروانه بهره‌برداری در زمینه معادن زغال‌سنگ در استان کرمان صادر شده است، افزود: ۵۰ درصد معادن زغال‌سنگ استان کرمان خصوصی و ۵۰ درصد دیگر این معادن خصولتی هستند.

 حسینی‌نژاد ادامه داد: مهمترین موضوع کارگران این معادن مسائل مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور و ضریب شغلی است که باید برای همیشه یک برنامه مدونی را برای آنها در نظر گرفت.

حسینی نژاد در زمینه گردشگری معدن تصریح کرد: گردشگری معدن به تنهایی اقتصادی نیست و کرمان یکی اضلاع مربع گردشگری کشور است و گردشگری معدن به‌عنوان یک ظرفیت برای استان باید فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اکتشاف مس در معدن سریدون واقع در شمال‌شرق معدن مس سرچشمه رفسنجان، سه میلیارد ذخایر اثبات شده داریم که یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن از آنها امکان استخراج دارند.

حسینی‌نژاد گفت: ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه یعنی شورای معادن استانی در برنامه هفتم توسعه حذف شده که استان‌های معدنی همچون کرمان از این موضوع آسیب می‌بینند.

 وی ادامه داد: ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای مثل شرکت شهرک‌های صنعتی و زمین‌شناسی است که دو معدن بزرگ ازجمله گل گهر سیرجان و جلال‌آباد زرند متعلق به آن است و علی‌رغم اینکه دو معدن بزرگ در استان مربوط به ایمیدرو است، یک نمایندگی قوی در استان کرمان ندارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول