اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت ۴۳ گروه دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۳ گروه دامپزشکی در استان سمنان بر ذبح دام قربانی نظارت دارند.

نظارت ۴۳ گروه دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی روز عید قربان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار شامل ۳۰ دامپزشک، ۴۰ بازرس و ۱۶ ناظر شرعی در روز عید در شهرستان‌های استان سمنان بر روند ذبح خارج از کشتارگاه به صورت رایگان نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دام مورد نیاز خود را از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده است و حتی‌الامکان ذبح دام را در نزدیک‌ترین کشتارگاه به انجام رسانده است تا از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و همچنین آلودگی‌های ثانویه در گوشت دام قربانی پیشگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در صورت ذبح دام در منزل می‌توانند ضمن تماس با اداره دامپزشکی شهرستان خود یا سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ از خدمات اکیپ‌های سیار دامپزشکی استفاده کنند.

حسینی بیان کرد: تمام خدمات اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: شهروندان حتماً گوشت خریداری شده یا گوشت قربانی را قبل از استفاده، به مدت ۲۴ ساعت در دما صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد و در یخچال نگهداری کنند تا از مخاطرات احتمالی ذکر شده به دور باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: همچنین احشای خوراکی به مدت ۴۸ ساعت با شرایط ذکرشده در یخچال نگهداری شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول