اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران بهارستان و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی در بهارستان در استان اصفهان افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران بهارستان و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی در بهارستان اظهار داشت:  مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد برای تشکیل خانواده و زندگی توام با آرامش است.

وی افزود: مسکن کالایی است که تحریم‌ها تصرفی در آن ندارد، بنابراین باید در مدیریت این حوزه به نحوی عمل کنیم که شاهد چالش در این حوزه نباشیم. در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم توقع مردم را در این حوزه برآورده کنیم.

بذرپاش بیان کرد: طرح مسکن مهر منجر به رونق تولید مسکن شد و بسیاری از افراد خانه‌دار شدند. نخستین درسی که در دولت باید از طرح مسکن مهر یاد گرفت به جایی باز می‌گردد که مشکلات این طرح‌ها در طرح‌های جدید تکرار نشود و خدمات زیربنایی و روبنایی به موازات یکدیگر برای مسکن‌های جدید فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حوزه تولید مسکن به دنبال آن هستیم که زمین در اختیار مردم قرار دهیم تا مسکن‌ به صورت ویلایی ساخته شود. امروز نیز در راستای طرح جوانی جمعیت تعداد قابل توجهی زمین تقدیم زوج‌های جوان می‌شود.

وی با اشاره به سکونت ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها، گفت: اصلاح طرح‌های هادی روستایی و تولید مسکن با جدیت در دستور کار دولت قرار گرفته است که بتوان زندگی با آرامش در روستا را برای مردم فراهم کرد.

بذرپاش اضافه کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغیه‌ای درخصوص زمین‌هایی که احتکار شده است صادر کرده و به موجب آن این زمین‌ها بلافاصله تغییر کاربری خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از همه ابزارها برای سرعت بخشیدن به تولید مسکن استفاده کنیم، تصریح کرد: ما وارث عقب‌ماندگی در تولید مسکن در ۱۰ سال اخیر بودیم به دنبال شهرک‌سازی هستیم و قرار است ۵۰ شهرک جدید در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی و مردم ساخته شود که این شهرک‌ها خارج از حریم شهر است.

وی گفت: ساخت ۲۷ شهرک در نوار ساحلی کشور در دستور کار قرار گرفته است. سایر استان‌ها، معین این شهرک‌ها شده و می‌توانند در ساخت و سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنند.

بذرپاش اضافه کرد: تلاش ما بر این است که در جبهه‌های مختلف ساخت مسکن را افزایش دهیم. دولت می‌داند که ساخت مسکن از جمله سخت‌ترین فعالیت‌های اجرایی است چراکه انگیزه سوداگری در این بخش حداکثری است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رهاشده‌ترین بازار کشور در این سال‌ها مسکن بوده است. برای همه چیز قیمت‌گذاری می‌کنیم، اما برای مسکن و اجاره هیچ قیمت‌گذاری وجود ندارد. مردم را رها کرده‌ایم تا مشاوران املاک به دلخواه خود قیمت‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه دولت شجاعانه مسؤولیت حل مسأله مسکن را پذیرفته است، گفت: تخصیص زمین، تسهیل صدور مجوزها، الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و مقررات‌گذاری در طرح‌های جامع و بافت فرسوده شهرها از جمله اختیارت دولت است که برای رونق ساخت و ساز مسکن توسط دولت در حال انجام است.

بذرپاش اضافه کرد: ۳۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی تامین شد که در کشور بی سابقه بوده است. این میزان چهار برابر زمین‌های مسکن مهر است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرعت تحویل زمین در مسکن ملی استان اصفهان قابل قبول بوده و با ساخت چهارمین شهر جدید مشکل تامین زمین نیز رفع می‌شود. در ادامه باید بکوشیم الزامات دیگر ساخت مسکن نیز فراهم شود تا در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ استان اصفهان تبدیل به کارگاه تولید مسکن کشور شود.

اصلی‌ترین موضوع: پروژه نهضت ملی مسکن 

در این آیین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان هم اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مباحثی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در اصفهان دنبال می‌شود مباحث مرتبط با پروژه نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات فرودگاهی اصفهان، روند اجرای پروژه قطار سریع‌السیر، خدمات ریلی، مشکلات زمین و مالکیت‌هایی که در شهرهای جدید بایستی توسط وزارتخانه راه و شهرسازی دنبال شود مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مرتضوی عنوان کرد: در حوزه مسکن نیز، تجربه گرانقدری به نام مسکن مهر داریم. این تجربه به ما می‌آموزد بیش از پیش بایستی به برخی از فروعات نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

وی افزود: از طرفی پشتیبانی‌های تسهیلاتی که باید از انبوه سازان شود نیز به صورت ویژه در دستوری کار دولت قرار بگیرد.

استاندار اصفهان متذکر شد: با رویکرد جدید وزیر راه و شهرسازی شرایط بهتری فراهم شده و سهم بانک‌های مختلف میان آنها تسهیم شده است.

وی گفت: در استان نیز با همتی که در این حوزه وجود دارد تسهیل‌گری صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم کارویژه‌ای را در حوزه ساخت مسکن تعریف کنیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه، پشتیبانی‌ خدمات روبنایی و زیربنایی در ساخت مسکن ضروری است، عنوان کرد: به پیروی از رویکرد وزیر راه و شهرسازی باید کاری کنیم که اتفاقی که به ارائه یک خدمت منجر می‌شود، نعمت تمام باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: هدف این است وقتی فردی در یک واحد مسکونی مستقر می‌شود دغدغه خدمات زیربنایی (آب، برق، گاز و...) و روبنایی (آموزش، فرهنگ، امنیت و ...) را نداشته باشد.

وی گفت: امیدوارم با پشتیبانی‌های استان با محوریت راه و شهرسازی پروژه‌های ساخت مسکن به نحوی پیش بروند که در نهایت مورد رضایت عموم مردم قرار بگیرد.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول