اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

وضعیت زائران حج تمتع کشورهای مختلف در صحرای عرفات+عکس و فیلم

انتقال زائران حج تمتع به صحرای عرفات از روز گذشته آغاز شد و زائران کشورهای مختلف در چادرهای آماده و مجهز، اسکان پیدا کردند.

وضعیت زائران حج تمتع کشورهای مختلف در صحرای عرفات+عکس و فیلم

به گزازش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سرزمین عرفات امروز میزبان میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف است. زائران حج تمتع از روز گذشته مکه را ترک کرده و وارد عرفات شدند تا به این ترتیب مناسک حج تمتع را آغاز کنند.

حال و هوای زائران ایرانی در عرفات

زائران کشورهای مختلف با اتوبوس و قطارهای سریع السیر عازم مشاعر مقدسه شدند و در چادرهای خود اسکان یافتند. در هر بخشی چادرهایی در اختیار زائران قرار گرفته است تا بتوانند به استراحت بپردازند. البته محل اسکان زائران هر کشور متفاوت است و بعضی از کشورها چادرها را با تخت تجهیز کرده‌اند و برخی دیگر پتوهایی در چادر پهن کرده‌اند تا زائران استراحت کنند.

بر اساس دستورالعمل سعودی‌ها امکان طبخ غذا یا آوردن گاز برای آماده‌سازی یا گرم کردن غذا بین زائران ممنوع است. بر همین اساس، متولیان حج کشورهای مختلف، غذا را خارج از محدوده مشاعر مقدسه طبخ کرده و بین چادرها توزیع می‌کنند.

چادر جمعی از زائران خارجی حج تمتع

البته برخی از کشورها هم چادرهایی مخصوص تغذیه طراحی کرده‌‍اند تا زائران در وعده‌های غذایی در این چادرها حضور یابند. مسؤولان حج کشورمان هم گفته‌اند که غذای زائران ایرانی در آشپزخانه متمرکز طبخ و پس از بسته‌‌بندی، به صورت گرم بین زائران توزیع می‌شود.

توزیع غذای عده‌ای از زائران خارجی به صورت سلف سرویس در چادرها

زائران کشورهای مختلف از روز گذشته که به عرفات مشرف شدند، در هر گوشه از این مکان مقدس مشغول عبادت و راز و نیاز هستند. زائران ایرانی نیز دعای مجیر می‌خوانند و برخی زیارت عاشورا را زمزمه می‌کنند. قرائت آیاتی از کلام الله مجید نیز از دیگر اقدامات ایرانیان در داخل و خارج چادرهاست.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شب گذشته با حضور در صحرای عرفات، از برخی چادرهای محل اسکان زائران ایرانی بازدید کرد.

در ادامه تصاویری از زائران حج تمتع سال جاری در صحرای عرفات را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول