اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آلودگی هوا در زنجان منشاء داخلی ندارد

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه اگر منشاء آلودگی داخلی باشد، تعداد روزهای آلودگی هوا بیشتر خواهد شد، گفت: وقتی گرد و غبار در کشور عراق شکل می‌گیرد، متاسفانه دو روز بعد زنجان هم درگیر این گردو غبار می‌شود.

آلودگی هوا در زنجان منشاء داخلی ندارد

الناز هاشمی، کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با منشاء آلودگی‌های پی در پی هوای استان زنجان طی روز‌های گذشته اظهار داشت: منشاء آلودگی هوا بیشتر مربوط به خارج از کشور است، یعنی آلودگی‌ها از کشور عراق و از سمت جنوب غربی کشورمان به استان زنجانوارد می‌شود.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه آلودگی هوا در زنجان منشاء داخلی ندارد، عنوان داشت: باتوجه به بحران آب که سبب خشک شدن رودخانه‌ها نیز شده است احتمال ایجاد کانون‌های ریزگرد در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر منشاء آلودگی داخلی باشد، تعداد روزهای آلودگی هوا  بیشتر خواهد شد، ادامه داد: وقتی گرد و غبار در کشور عراق شکل می‌گیرد، متاسفانه دو روز بعد زنجان هم درگیر این گردو غبار می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه وقتی گرد و غبار در کشور عراق شکل می‌گیرد در پی آن، دو نوع ذرات یکی  ذراتی با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و دیگری کمتر از ۲.۵ میکرون در فضا پخش می‌شود، اضافه کرد: در وهله نخست ذرات ریز با قطر بزرگ در هوا انتشار می‌یاید.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه از یک سو هم چون وزش باد قالب در بهار و تقریبا در زمستان از سمت جنوب غربی کشور به سمت استان است، گفت: به همین دلیل ذرات شکل گرفته در عراق به وسیله وزش باد وارد استان شده و ذرات بزرگتر در عراق و یا استان‌های دیگر مانده و ذرات ریزتر مثلا ذراتی با قطر ۲.۵ میکرون به استان زنجان می‌رسد.

وی همچنین در ادامه به سه ایستگاه سنج هواشناسی فعال در استان اشاره کرد و گفت: این سه ایستگاه در ابهر و زنجان( بیمارستان شهید بهشتی و ایستگاه اشراق) قرار گرفته است.

هاشمی از ایجاد ایستگاه سنج هوا در شهرستان خدابنده و شهرک صنعتی روی زنجان خبر داد و گفت: برای ایجاد ایستگاه سنج هوا در شهرستان خدابنده پیش بینی‌های لازم انجام شده است و هر زمان که اعتبار تخصیص پیدا کند، محیط زیست نسبت به ایجاد این ایستگاه در شهرستان اقدام خواهد کرد.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در خصوص ایجاد ایستگاه سنج هوا در شهرک روی هم افزود: در این راستا هم محیط زیست پیگیر است و مقرر شده شهرک صنعتی روی ایستگاه سنج هوا راه‌اندازی کند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول