اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دومین شب مسلمیه؛ مردم ری در فراق سفیر کوفه سوگواری کردند+ عکس و فیلم

مراسم دومین شب مسلمیه با حضور دسته‎‌های عزاداری و خیل عظیمی از دلدادگان و عاشقان اهل‌ بیت با مداحی محمود کریمی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

دومین شب مسلمیه؛ مردم ری در فراق سفیر کوفه سوگواری کردند+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، دومین شب از آیین مسلمیه ۱۴۰۲، شامگاه دوشنبه پنجم تیرماه با حضور هیأت‌های مذهبی و دلدادگان و عاشقان خاندان اهل بیت علیهم السلام، با ابراز عشق و علاقه به اولین شهید قیام سید و سالار شهیدان، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

ارادتمندان و شیفتگان خاندان نبوی به رسم یک قرن گذشته، با دلی آکنده از اندوه و غم از نقاط مختلف پایتخت خود را به آستان سیدالکریم رسانده و در صحن‌ها و رواق‌‏های حرم مطهر در فراق سفیر امام حسین(ع) و شهیدان کربلا به سوگواری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

 

فیلم| روضه‌خوانی حیدر خمسه در دومین شب مسلمیه


دسته‌جات عزاداری نیز از میدان شهرری تا بازار قدیمی حرکت کرده و در بازار چهارسو آیین عزاداری چهارپایه‌خوانی  توسط روضه خوانان و پیرغلامان اجرا شد و سپس دسته‌ها و هیأت‌ها به نوبت وارد حرم شده و در صحن اصلی به مداحی و سینه زنی پرداختند و پس از عزاداری به ترتیب از درب شرقی خارج شدند.

 

 

 

عزاداران حسینی در ایام سالروز شهادت نخستین شهید واقعه جانسوز دشت کربلا، سوگواری و عزاداری می‌کنند تا با اشک دیده غبار از دل‌ها بشویند و با قلبی صیقل یافته آماده ورود به ماه محرم‌الحرام و دو ماه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و شهدای دشت نینوا شوند.

 

فیلم| محمود کریمی - حسین(ع) سرباز ره دین بود...


آیین مسلمیه در شب دوم با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسن مجتبی(ع) آغاز شد و با عزاداری و مداحی هیئات مذهبی ادامه یافت و در پایان مرثیه خوانی محمود کریمی حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم معنوی داد.

 

به گزارش فارس، آیین مذهبی و سنتی مسلمیه با قدمت 120 ساله، اولین اجتماع بزرگ عزاداران حسینی قبل از ورود به ماه محرم است که هر سال به مدت سه شب در ششم، هفتم و هشتم ماه ذی‌الحجه برای سوگواری سفیر کوفه در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.  

پایان پیام/67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول