اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه شهرک‌سازی جدید صهیونیست‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم تل‌آویو برای ساخت حدود ۶ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری، گفت چنین اقداماتی پایه‌های راهکار دو دولتی را تضعیف می‌کند.

ترکیه شهرک‌سازی جدید صهیونیست‌ها را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم کابینه رژیم موقت صهیونیستی برای تایید طرح ساخت نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، با واکنش تند آنکارا همراه شد.

وزارت خارجه ترکیه بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا موافقت تل‌آویو با ساخت حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کند.

رژیم جعلی صهیونیستی که پیش از این به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست‌های اردن و مصر وعده داده بود شهرک‌سازی را متوقف می‌کند، مطابق معمول، خلف وعده کرده و مجوز ساخت حدود شش هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه آنکارا آمده است: «واضح است که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی که از ابتدای سال تاکنون از مرز ۱۳ هزار واحد مسکونی گذشته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است، به‌طور جدی پایه‌های راهکار دو دولتی و چشم‌انداز صلح پایدار را تضعیف می‌کند».

بر این اساس، آنکارا از رژیم تروریست صهیونیستی خواست فوراً برنامه‌ها برای ساخت شهرک‌هایی که حقوق فلسطینیان را نقض می‌کند، متوقف نماید.

صهیونیست‌ها مدعی هستند که این اقدام اشغالگرانه، پاسخی به عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک «عیلی» است که به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند.

دولت آمریکا نیز که پشت پرده از اشغالگری صهیونیستها حمایت می‌کند، اخیرا مدعی شد که به کابینه صهیونیستی در خصوص احداث هر گونه شهرک جدید هشدار داده است. برخی از مسئولان صهیونیست اما گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول