اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برخی دولت‌ها تولید کننده مخدرهای روانگردان هستند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نگاه توطئه گرایانه دنیای استکبار گفت: دولت‌هایی در پشت پرده‌ها از منابع اقتصادی ماده‌های مخدر بهره‌مند می‌شوند و از آن عبور نخواهند کرد.

برخی دولت‌ها تولید کننده مخدرهای روانگردان هستند

علیرضا کاظمی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به افزایش میزان تولید مخدر‌های صنعتی در دنیا، اظهار کرد: بیشترین حجم تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان مت‌آمفتامین‌ها است.

وی افزود: امروزه افغانستان به عنوان یکی از تولید‌کنندگان مخدر شیشه(مت آمفتامین) در دنیا به شمار می‌آید و تنها جمهوری اسلامی در یکسال اخیر توانسته ۳۰ تن از این ماده مخدر را کشف کند و این بیانگر آن است که تغییرات الگویی در سطح دنیا در حال شکل‌گیری است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به میزان تجارت ماده‌های مخدر دنیا اشاره کرد و گفت: مافیای اقتصادی و نگاه توطئه گرایانه دنیای استکبار پشت قضایای تولید ماده‌های مخدر در دنیا قرار دارد و زمانی که گردش مالی و اقتصادی قاچاق مواد مخدر در دنیا پس از قاچاق سلاح رتبه دوم را به خود اختصاص داده بیانگر آن است که مافیا‌ها و برخی دولت از اقتصاد قاچاق مواد مخدر به راحتی نخواهد گذشت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: دولت‌هایی در پشت پرده‌ها از منابع اقتصادی ماده‌های مخدر بهره‌مند می‌شوند و از آن عبور نخواهند کرد.

کاظمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی شهدای بسیاری را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده , مرز‌ها را انسداد بخشیده و از طرفی نیز شبانه روزی در حال مبارزه است به طوری که یکسال اخیر ۱۳ شهید را در حوزه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تقدیم کرده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم جهانی می‌خواهد گفت: افغانستان دارای اقتصادی بسیار ضعیف است و وقتی کشاورز می‌بیند کشت ماده‌های مخدر از سود سرشاری برخوردار است به طور قطع به سراغ این کشت خواهد رفت. باید تغیر الگوی کشت در این کشور صورت بگیرد و دنیا به کمک افغانستان بیاید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول