اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیماری سالک در کدام شهرهای هرمزگان گزارش شده؟

مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بستک و حاجی آباد کانون‌های مهم بیماری سالک هستند.

بیماری سالک در کدام شهرهای هرمزگان گزارش شده؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریده فخار مدیر گروه بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: بیماری سالک به وسیله پشه خاکی به انسان منتقل شده و ایجاد زخم پوستی می‌کند زخم آن بعد از بهبودی تا پایان عمر باقی می‌ماند و موجب اذیت و آزار فرد می‌شود.

به گفته وی، دو نوع سالک شهری و روستایی در ایران وجود دارد که بسیاری از استان‌ها به خصوص در مناطق روستایی سالک نوع روستایی و در شهرهای بزرگ و متوسط سالک نوع شهری شایع است.

فخار بیان کرد: سالک نوع شهری که به سالک خشک معروف می‌باشد زخم‌ها کوچک و بدون ترشح و دوره بیماری حدود ۸ ماه طول می‌کشد. سالک نوع روستایی که به سالک مرطوب معروف است زخم‌های بزرگ‌تر همراه با ترشح هسنتد ولی دوره بیماری کوتاه‌تر و حدود ۴ ماه طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان نیز یکی از کانون‌های بیماری می‌باشد گفت: بیشترین موارد بیماری در مناطق روستایی حاجی آباد و بستک است. با توجه به آب و هوای استان بیماری سالک در زمستان شایع است.

فخار توصیه کرد: برای جلوگیری از گزش پشه استفاده ازلباس های کاملاً پوشیده با آستین‌های بلند و شلوار بلند به خصوص هنگام غروب و در طول شب، و همچنین استفاده از پمادهای دورکننده حشرات به خصوص در هنگام غروب و در طول شب استفاده شود.

وی آمپول گلو کانتیم را داروی مناسب برای درمان سالک نام برد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول