اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سامانه مطالعات راهبردی و کتب تاریخ شفاهی وزارت دفاع رونمایی شد

سامانه مطالعات راهبردی و کتب تاریخ شفاهی وزارت دفاع صبح امروز با حضور امیر محمدرضا آشتیانی و محمدعلی زلفی‌گل رونمایی شد.

سامانه مطالعات راهبردی و کتب تاریخ شفاهی وزارت دفاع رونمایی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست راهبردی وزارت دفاع آینده صبح امروز (دوشنبه ۵ تیرماه) برگزار و در حاشیه آن از سامانه مطالعات راهبردی وزارت دفاع رونمایی شد.

سامانه مطالعات راهبردی وزارت دفاع با هدف ایجاد یک سکوی تعاملی یادگیری جمعی و اشتراک دانش طراحی و پیاده سازی شده است. 

این سامانه یک مسیر ارتباطی پویا بین اندیشمندان و کارشناسان حوزه مطالعات راهبردی با مدیران و تصمیم‌گیران در مجموعه وزارت دفاع برقرار کرده و گام موثری درارتقاء اثربخشی ظرفیت‌های مطالعاتی و عمق بخشی به تصمیمات مدیریتی، بر پایه مبانی دانشی و  علمی است.

در این سامانه، نتایج پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی در یک شبکه داخلی به اشتراک گذاشته شده و یک فضای تبادل اندیشه در قالب تالارهای گفت‌وگو ایجاد شده است.

همچنین، در این مراسم «کتب تاریخ شفاهی وزارت دفاع» با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و محمد زلفی گل وزیر علوم نیز رونمایی شد.

طرح تدوین تاریخ شفاهی وزارت دفاع به‌منظور دستیابی به بخشی از دانش‌های ارزشمند ضمنی در حوزه مدیریت و فناوری‌های نرم و امکان استفاده از آنها در فرایندهای آموزشی و انتقال تجربیات به نسل جوان، از سال ۱۳۹۵ مبتنی بر رخدادنگاری و ثبت تاریخ سازمان‎های تابعه وزارت دفاع، تاریخ موضوعات و محصولات مهم و راهبردی در هر یک از سازمان تابعه و تاریخ شفاهی مدیران و خبرگان در هر سازمان‌ها آغاز شد.

از دستاوردهای ویژه این کتب تاریخ شفاهی می توان به تدوین و ابلاغ شیوه نامه‌های مربوط به تشکیل کمیته راهبری و کمیته علمی برای اجرای موثر طرح ، تربیت و آموزش بیش از ۶۰ پژوهشگر تاریخ شفاهی، برگزاری ۱۵ نشست با هدف ارائه دستاوردهای سازمان‌ها و تبادل تجربیات بین سازمان‌ها و اتمام ۴۰ پروژه تدوین تاریخ شفاهی و تدوین بیش از ۲۰ جلد کتاب تاریخ شفاهی موضوع محور اشاره کرد.

کتاب های تاریخ شفاهی سازمان جغرافیایی، تاریخ شفاهی سازمان صنایع دریایی، تاریخ شفاهی اقتصاد دفاعی، تاریخ شفاهی پهپاد، تاریخ شفاهی اتکا و تاریخ شفاهی ساتا نمونه ای از این مجموعه تدوین شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول