اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: این هشدار در پی پیش‌بینی انجام شده برای افزایش دما و احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع صادر شده است.

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و اظهار کرد: این هشدار در پی پیش‌بینی انجام شده برای افزایش دما و احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزایش محسوس دما، وزش نسبتا شدید باد در ساعات بعد از ظهر و کمبود رطوبت با احتمال آتش‌سوزی مراتع را نوع مخاطره مد نظر برای صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد.

وی خودداری از روشن و رها کردن آتش در طبیعت، پرهیز از رها کردن زباله‌های براق و شیشه‌ای در مراتع و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی را توصیه‌های اعلامی در شرایط فعلی است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه شرایط جوی پایدار طی روزهای آینده نیز کماکان ادامه خواهد داشت، ادامه داد: طی این مدت سامانه بارشی فعالی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود. با وجود این، به دلیل عبور امواج ضعیفی از روی منطقه، انتظار افزایش سرعت وزش باد تا حد نسبتا شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌تواند با خیزش گردوخاک، غبار محلی و کاهش کیفیت هوا همراه شود.

وی با تاکید بر روند افزایشی دمای هوا در استان افزود: بر همین اساس، امکان رخداد آتش‌سوزی به‌ویژه در مناطق گرمسیر استان دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول