اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رفع تصرف ۲۴ هکتار از ‌اراضی ملی محدوده سیاه‌کشیم تالاب انزلی

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا با همکاری دستگاه انتظامی و قضا، ۲۴ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۲۴ هکتار از ‌اراضی ملی محدوده سیاه‌کشیم تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا؛ امین آقایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا  با اشاره به رفع تصرف ۲۴ هکتار از ‌اراضی ملی  منطقه حفاظت شده سیاه کشیم صومعه‌سرا اظهار کرد: پس بررسی واحد حقوقی و یگان حفاظت، مبنی بر تصرف اراضی ملی مناطق چهارگانه  تالابی و همچنین پس از پیگیریهای لازم، پرونده در محاکم قضایی مطرح شده و با صدور رای نهایی، برابر دستور دادستان(دادیار اجرای احکام کیفری) مبنی بر رفع تصرف با هماهنگی مراجع انتظامی، اقدام به رفع تصرف شده است.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا، اقدام به رفع تصرف ۲۴ هکتار از اراضی ملی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم پس از طی مراحل قانونی انجام شده است.

وی با قدردانی از همکاری مطلوب دستگاه قضا با اداره حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برخورد با زمین‌خواری، رسیدگی ویژه به حفظ و حراست از انفال الهی و پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال از اقدامات مهمی است که دستگاه قضایی با این اداره طبق قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالابها، قانون شکار و صید و همچنین بهسازی محیط زیست و قانون اراضی مستحدث ساحلی و ماده ٦٩٠ و ٦٩٣ قانون مجازات اسلامی به عمل می‌آورد.

آقایی تأکید کرد که در راستای حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، همواره با متصرفان و زمین‌خواران برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

 

به گزارش فارس؛ تالاب سیاه کشیم که با نام منطقه حفاظت شده سیاه کشیم نیز شناخته می‌شود، از مناطق حفاظت شده استان گیلان و از مناطق دیدنی صومعه سرا به‌شمار می‌‌رود و در جنوب غربی تالاب انزلی و حومه صومعه سرا قرار دارد. 

به گفته کارشناسان علت نامیدن تالاب با این اسم، به اتفاقی که در سال‌های گذشته در آن رخ داده برمی‌گردد؛ یک عروس که در زبان محلی گیشه نامیده می‌شود هنگام حرکت از روستای اسفند به‌سمت روستای آبکنار غرق می‌شود. کشیم نیز نام پرنده‌ای است که هر ساله به این منطقه مهاجرت می‌کند. با توجه به شباهت بین اسم کشیم و گیشه این تالاب سیاه کشیم نام گذاری شده است.

تالاب سیاه کشیم به‌دلیل داشتن تنوع گیاهی و جانوری جزو مناطق ارزشمند زیست‌محیطی محسوب می‌شود و محل مناسبی برای تولید مثل پرستوهای دریایی به حساب می‌آید. بهترین زمان سفر به تالاب سیاه کشیم فصل بهار است.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول