اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مصالحه در 49 درصد پرونده های شورای حل اختلاف ایلام

معاون شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: بیش از ۴۹ درصد پرونده های وارد شده به شعب شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

مصالحه در 49 درصد پرونده های شورای حل اختلاف ایلام

جبار سپهری معاون شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان ایلام ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۱۰ هزار پرونده سال گذشته وارد شعب شورا‌های اختلاف در استان شده که از این تعداد بیش از ۴۹ درصد آن منجر به صلح و سازش شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۱ پرونده قتل عمد با کمک ستاد صبر استان منجر به صلح و سازش میان طرفین و نجات فرد قاتل از چوبه دار شده است.

معاون شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان ایلام ادامه داد: هیات‌های صلح و سازش در مساجد استان فعال شده اند و مردم در زمینه‌های مختلف برای حل مشکلات قضایی خود به این صلح یاران مراجعه کنند.

سپهری اضافه کرد: ستاد صبر در استان با هدف صلح و سازش به خصوص در پرونده‌های قتل تشکیل شده است و در این ستاد از ظرفیت‌های معتمدین و بزرگان استان ایلام برای صلح و سازش در پرونده‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون ۱۵۹ شعبه شواری حل اختلاف در مناطق مختلف استان ایلام در حال فعالیت هستند.

این شعب در روستا‌ها و شهر‌های استان مستقر هستند، عمده شعب روستایی کار صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را برعهده دارند.

در فروردین ماه ۱۳۷۹ طبق قانون، نهاد شورا‌های حل اختلاف با هدف صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی تشکیل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول