اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بودجه سرانه شهروندی دوگنبدان نسبت به سایر شهرها پایین است

موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت (مشاور در سرمایه گذاری امور شهرداری های کشور) گفت: بودجه سرانه شهروندی در دوگنبدان نسبت به دیگر شهرها پایین است و این امر باعث شده این شهرستان هر سال به فقر شهری نزدیک تر شود.

بودجه سرانه شهروندی دوگنبدان نسبت به سایر شهرها پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران داود ندیم در جلسه کارگاه راهکارهای عملیاتی برای تامین مالی توسعه شهری این شهرستان اظهار کرد: ایجاد درآمد پایدار در شهرداری های کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بودجه کشور ۱۲۳ میلیارد دلار بوده که این میزان از درآمد بودجه کمتر از برخی از شرکت های معتبر دنیاست.

وی گفت: در کشور ۱۸ کلان شهر با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد که بودجه شهرداری های آنها ۱۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با چند شرکت خارجی معتبر در دنیا این میزان بودجه بسیار پائین بوده است.

موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت (مشاور در سرمایه گذاری امور شهرداری های کشور) خاطرنشان کرد: از امسال وارد فاز در آمدزایی شهری شدیم.

ندیم بیان کرد: دوگنبدان با این حجم از جمعیت بودجه سرانه شهروندی آن حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که نسبت به دیگر شهرهای کشور بسیار پائین است.

وی افزود: این امر باعث شده که دوگنبدان هر سال به فقر شهری نزدیک تر شود.

موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت (مشاور در سرمایه گذاری امور شهرداری های کشور) ادامه داد: دیگر سیستم های سنتی برای پیشرفت سرانه شهری جواب نمی دهد.

ندیم اضافه کرد: در حال حاضر صنایع پولساز در دنیا اعم از آی تی، گردشگری و صنایع غذایی در هزاره سوم وجود دارد.

وی گفت: در توسعه شهری برخی عوامل اعم از الزامات محیط زیست، الزامات فرهنگی، اجتماعی و حکمرانی مطلوب موثر است.

ندیم با اشاره به اینکه سرمایه گذار سه خواسته تکریم ، تسریع و سود را دارد، اظهار کرد: در امر سرمایه گذاری هسته مرکزی آن سرمایه گذاری بومی است.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در جلسه و کارگاه راهکارهای عملیاتی برای تامین مالی توسعه شهری این شهرستان اظهار کرد: در قانون درآمد پایدار شهرداری در سال ۱۴۰۰ لحاظ شده که شهرداری بتواند از منابع مالی مشارکتی استفاده کند.

وی بیان کرد: گچساران از لحاظ اقلیمی و منابع نفت و گاز پتانسیل خوبی دارد که امید می رود با ایجاد سرمایه گذاری شاهد توسعه بیشتر در این شهرستان باشیم.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول