اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانش‌آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به پایش و رصد سالانه اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: براساس آمارها بیشترین اشتغال فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف در بین دانش‌آموختگان دوره دکتری است.

دانش‌آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟

علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون اقدامات مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در این مؤسسه اشتغال دانش‌آموختگان یکسال را پایش و فرض می‌کنیم دانش‌آموختگان ۴ سال پیش که ۲ سال سربازی رفتند و ۲ سال هم جویای کار بودند امروز در چه وضعیتی قرار دارند.

وی افزود: اشتغال پروسه‌ای دارد و طبق این فرمول دانش‌آموختگان را رصد می‌کنیم و به طور میانگین در یکسال ۷۰۰ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: براساس آمارها بیشترین اشتغال در بین مقاطع مختلف در دوره دکتری است. می‌توان گفت شانس اشتغال در مقاطع بالاتر بیشتر است و برای اینکه بازار کار زنده و پویا باشد، باید نیروی تحصیل کرده با مدرکی که کفایت می‌کند جذب کار شود و بازار کار نباید مهندس را به جای تکنسین جذب کند. 

وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر کار بخش خصوصی با تکنسین راه می‌افتد قاعدتاً نباید مهندس جذب کند؛ متأسفانه در بخش‌های صنعتی و خصوصی به این نکته توجه نمی‌شود و یک دانش زائد در حوزه کاری ایجاد می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول