اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز عملیات مرمت سرای نقشینه در بازار اراک

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت اضطراری سرای نقشینه بازار تاریخی اراک آغاز شد.

آغاز عملیات مرمت سرای نقشینه در بازار اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسین محمودی صبح امروز در حاشیه بازدید از بازار اراک با اشاره به آغاز عملیات مرمت سرای نقشینه گفت: در این مرحله مرمت اضطراری سرای نقشینه بازار تاریخی اراک، یکی از تاق های سرا دچار شکستگی شده بود که با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و با نظارت اداره‌کل در تمامی مراحل مرمت در حال اجراست.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه روند حفاظت و مرمت به صورت مستمر است و بسته به آسیب وارده انجام می‌شود، افزود: مجموعه تاریخی بازار تاریخی اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است با مشارکت شهرداری و کسبه بازار تاریخی اراک و تامین اعتبار  روند مرمت در سال جاری ادامه خواهد داشت‌.

محمودی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت شهرداری اراک اقدام به مرمت چندین سرای بازار تاریخی این شهرستان کرده است که در سال جاری از سوی شهرداری اراک مبلغ 4 میلیارد تومان برای مشارکت و همکاری در مرمت این بنای تاریخی ارزشمند اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است. تصریح کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول