اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گلایه فرماندار بانه از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج

فرماندار شهرستان بانه از کم‌کاری و تعلل بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه کرد.

گلایه فرماندار بانه از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، کمال خدری در جشن وصال و تقدیر از فعالین حوزه ازدواج آسان ضمن تبریک به مناسبت وصال حضرت فاطمه زهراع) و حضرت علی (ع) اظهار داشت: ازدواج باید آگاهانه انجام شود و اطلاعات لازم را از طرفین داشته باشند تا بعدا از انتخاب خود پشیمان و با مشکلات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان احساسی تصمیم می‌گیرند، اضافه کرد: بر اساس آمارها بسیاری از ازدواج بعد از مدتی به طلاق منجر می شود که این معضل به دلیل عدم آگاهی زوجین از همدیگر و ناآگاهی از مسائل و مشکلات است.

خدری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان گفت: ظرفیت‌های زیادی برای تشویق جوانان به ازدواج آسان وجود دارد ماموستایان دینی از مهمترین ظرفیت‌های این حوزه است.

وی با انتقاد از عملکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای جوانان، افزود: ساختمانی به عنوان ساختمان جوانان احداث شده و هزینه زیادی صرف احداث این ساختمان شده اما برنامه و نیروی برای این ساختمان انتخاب نشده  قبل از احداث هر ساختمانی باید اهداف و برنامه سازمان برای آن مشخص شود.

فرماندار شهرستان بانه اظهار داشت: بسیاری از شهروندان از عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدوج گلایه دارند و بسیاری از بانک‌ها نسبت به پرداخت وام ازدوج سختگیری‌های بی‌مورد می‌کنند علارغم بخشنامه‌های استانی و کشوری برای آسان کاری در پرداخت وام ازدواج بازهم گرفتار کم‌کاری برخی بانک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: برای عملکرد بهتر بانک‌های عامل سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی این موضوع هستند که امیدواریم بانک‌های عامل این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنند.

خدری گفت: سال گذشته اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) 116 فقره جهیزیه با ارزش 4 میلیارد تومان به مددجویان این سازمان اهدا کرد.

رییس ورزش و جوانان شهرستان بانه نیز با اشاره به نقش خیرین در ازدواج آسان برای جوانان گفت: زوجین و جوانان نیاز به حمایت خیرین دارند و برای سامان دادن به زندگی جوانان ضروریت خیرین در این زمینه کمک کنند.

جبار جمینی افزود: ازدواج آسان و نقش آفرینی خیرین نیاز به فرهنگ سازی دارد که تاکنون فرهنگ‌سازی در این بخش ضعیف بوده امیدوارم که همه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام 2330/76

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول