اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از اصابت خمپاره تا داغی گلوله؛ حکایت شهادت ۲۲ مأمور پلیس

۲۲ مأمور پلیس در مدت ۳ ماه در راه مبارزه با اشرار و قاچاقچیان، گروهک‌های تروریستی و سارقان و زورگیران به شهادت رسیدند.

از اصابت خمپاره تا داغی گلوله؛ حکایت شهادت ۲۲ مأمور پلیس

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: ۲۲ نفر در عرض ۳ ماه شهید شده‌اند؛ آن هم در راه دفاع از جان و مال و ناموس مردم.

۲۲ نفر از کسوت سرباز و سروان گرفته تا سرگرد و سرهنگ، از بالای برجک نگهبانی در هنگ مرزی شرق کشور تا مناطق صعب‌العبور در مرز غربی؛ از دهه پنجاهی گرفته تا دهه هشتادی‌ها، از اصفهان و شیراز گرفته تا ایذه و سراوان ، سینه ستبر کرده و تیزی قمه و سوزش گلوله و داغی خمپاره را به جان خریدند تا نکند شیشه آرامش مردم ترک بردارد.

اینها مردان بلندبالای انتظامی کشور هستند که از پدر و مادر و همسر و فرزند خود چشم پوشیده و در برابر نامردی و رذالت قد علم کرده و مردانه ایستادند؛ خون دادند و جان فدا کردند و نگذاشتند عزت و سربلندی ایران حتی به سر سوزنی لگدمال شود.

 حادثه حمله تروریستی به برجک سرمزه هنگ مرزی سراوان را که یادتان هست؛ ۵ جوان رشید و غیور مرزبانی از سه سرباز دهه هشتادی گرفته تا دو استوار دهه هفتادی همه در عنفوان جوانی، مردانه در مقابل حمله گروهک تروریستی جیش الظلم ایستادند و تسلیم نشده و جان فدا کردند.

 حمله خودسرانه نیروهای طالبان در مرز مشترک با افغانستان را که شنیده‌اید؛ همین مرزبانان مظلوم و بی‌ادعا، خیال خام آنها را نقش بر آب کردند؛ بدون آنکه آب در دل ما تکان بخورد؛ یک سرباز دهه هشتادی آسمانی شد تا من و تو در آرامش کامل روز را به شب و شب را به صبح برسانیم، بی آنکه بدانیم در مرز چه رخ داده است.

درگیری با شرور مسلح، مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، جلوگیری از نفوذ گروهک‌های تروریستی، دستگیری سارق و زورگیر و کیف‌قاپ و....همه و همه لیست فهرست‌واری از وظایف ریز و درشت مأموران انتظامی کشور است؛ اگرچه این موارد برای هر کدام از ما فقط چند واژه تکراری است اما برای مأمورانی که به عهد خود مبنی بر دفاع از جان و مال و ناموس مردم  وفا کردند سرفصل جدیدی از زندگی شد و برای بازماندگان شهدای انتظامی کشور، روایت جانفشانی پسر، همسر و پدر.

حکایت جانسوز دختر و پسر« شهید شهرکی» که پدر و مادر خود را در پی ترور و تیراندازی اشرار مسلح  از دست دادند؛ همچنین روایت جانگداز یتیم شدن چهار دختر و یک پسر« شهید قنبری» آن هم به بهانه برگزاری سالروز یک «تولد» در ایذه، همه و همه نمونه کوچکی از روایت جانفشانی و ایثار و جوانمردی مردان پلیس کشور است؛ همان مردان بی‌ادعای انتظامی که مقام معظم رهبری مدال «مجاهد فی سبیل الله» را بر سینه شان آویخت.

 

حکایت جانفشانی و شهادت مأموران پلیس انگار پایانی ندارد، قصه ققنوس وار ایثار و فداکاری مردان باغیرت انتظامی کشور.

یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن پلیس کشور گرامی باد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول