اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس کل دادگستری: مردم دستگاه‌های ایجاد کننده نارضایتی را به دستگاه قضا معرفی کنند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از برخورد با دستگاه‌های ایجاد کننده نارضایتی در استان خبر داد و گفت: دستگاه قضا به دنبال مچ‌گیری نیست، اما به دنبال دستگیری افراد و مدیرانی است که با کوتاهی‌ و کم‌کاری خود در دستگاه‌ها به دنبال ایجاد نارضایتی در سطح جامعه هستند که انتظار داریم مردم این دستگاه‌ها را به دستگاه قضا معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری: مردم دستگاه‌های ایجاد کننده نارضایتی را به دستگاه قضا معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی عصر امروز در نشست با نخبگان استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضاییه که با موضوع مطالبه‌گری برگزار شد، اظهار کرد: مطالبه‌گری ضرورت دارد، اما باید در چارچوب صحیح و قانونی و اخلاقی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مطالبه‌گری باید بر اساس نقشه راه و بستر علمی و تحقیقی صورت گیرد و در بیان مطالبه از غرض ورزی و بی‌اخلاقی‌ها خودداری کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مشورت کردن، نصیحت و امربه معروف و نهی از منکر سه مبنای دینی مطالبه‌گری است، بیان کرد: بیان مطالبات به شکل صحیح و بر اساس مرجعیت فکری و اخلاقی موجب ایجاد تحرک در جامعه شده و امور را سامان می‌بخشد.

موسوی با اشاره به اینکه تحکیم روابط نظام با مردم از مجرای مطالبه‌گری صورت می‌گیرد، گفت: بصیرت، موقعیت شناسی، دشمن شناسی، هوشیاری، برنامه‌ریزی از مسائلی است که در بحث مطالبه باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید تبدیل به گفتمان سازی شود، خاطرنشان کرد: نباید از مطالبه‌گری هراسید و آن را بد دانست، بازگو کردن انتظارات و خواسته‌های به حق موجب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از برخورد با دستگاه‌های ایجاد کننده نارضایتی در استان خبر داد و گفت: دستگاه قضا به دنبال مچ‌گیری نیست، اما به دنبال دستگیری افراد و مدیرانی است که با کوتاهی‌ و کم‌کاری خود در دستگاه‌ها به دنبال ایجاد نارضایتی در سطح جامعه هستند که انتظار داریم مردم این دستگاه‌ها را به دستگاه قضا معرفی کنند.

موسوی افزود: تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا طی یک سال 438 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و 38 هزار ملاقات مردمی تشکیل شده است.

 پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول