اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مساجد تهران در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» موکب برپا می‌کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»، خاطرنشان کرد: به مساجد پیشنهاد شده است که در این مسیر اقدام به برپایی موکب کنند که مورد استقبال قرار گرفته است.

مساجد تهران در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» موکب برپا می‌کنند

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تدارک ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از سادات مساجد، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیر در مساجد، اطعام مؤمنین و نیازمندان محلّه و منطقه، ترویج فرهنگ عقد اخوّت، راه‌اندازی کاروان نشاط علوی از برنامه‌های پیشنهادی به مساجد تهران برای دهه ولایت و امامت است.

برگزاری ۲۰۰ جلسه تبیینی درباره غدیر در مساجد
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعزام مبلغ به مساجد به مناسبت عیدغدیر خم، بیان کرد: از عید غدیرخم تا روز مباهله ۲۰۰ جلسه تبیینی در مساجد در مورد تبیین آیات مرتبط با امیرالمومنین(ع) و مباهله توسط کارشناسان مباحث امامت برگزار می‌شود.
 
وی همچنین گفت: نرم‌افزارهایی در اختیار ائمه جماعات قرار می‌گیرد، تا به جای سخنرانی سنتی از طریق این نرم‌افزارها درباره غدیرخم روایتگری کنند. همچنین تشکیل حلقه‌های بصیرتی و معرفتی با موضوع ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیرخم، آذین‌بندی مساجد و معابر پرتردّد محلّه، کوچه‌ها و مکان‌های محوری همجوار مساجد از برنامه‌های پیشنهادی به مساجد و مسجدی‌ها به مناسبت دهه ولایت و امامت است.

مساجد تهران در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» موکب برپا می‌کنند
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»، خاطرنشان کرد: به مساجد پیشنهاد شده است که در صورت تمایل، در این مسیر اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی کنند که مورد استقبال قرار گرفته است و چندین مسجد موکب برپا خواهند کرد. ضمن اینکه اجرای مراسم نورافشانی شب عید قربان و عید غدیر، برپایی ایستگاه های «ضیافتِ غدیر» و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی برای مردم محلّه و ایراد سخنرانی با موضوع عید غدیر مورد توجه قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول