اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صنایع‌دستی روایتگر هنر، دانش و سلیقه پیشینیان است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سخنرانی تاریخ و جغرافیا به بهترین نحو است. این دست بافته‌ها و دست دوخته‌ها در دل تاریخ روایتگر، هنر، اندیشه و سلیقه پیشینیان ما است.

صنایع‌دستی روایتگر هنر، دانش و سلیقه پیشینیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، مریم جلالی ضمن حضور در شهرستان کازرون استان فارس و شرکت در جشنواره ملی شهر خشت، شهر حصیربافی و روستای تنگ چوگان کازرون به‌عنوان روستای ملی رند بافی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر صنایع‌دستی در کشور اظهار داشت: زنان و مادران سرزمین ما لحظه‌ای را بدون تولید از دست نمی‌دادند، مولد بودند و دستشان همیشه به خلق و تولید بوده، خانواده ایرانی، خانواده مولد بوده، تولید عشق و عاطفه و محبت، تولید اخلاق و قانون باتربیت کردن، تولیدمثل با سلامت و تولید ثروت باکار آفرینی است.

او با اشاره به لزوم خانواده محور بودن گفت: ما همه یک خانواده‌ایم و تفکر خانواده محور داریم و هر وقت خانواده شدیم بردیم، در انقلاب خانواده شدیم بردیم، در جنگ خانواده شدیم بردیم و اگر در توسعه و سازندگی هم‌خانواده شویم قطعاً می‌بریم و انسدادهای اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، هنر صنایع‌دستی را هنر تولید از هیچ به همه‌چیز توصیف کرد و گفت: تولیدکنندگان از برگ خشک سبدی زیبا، از نخی بی‌جان گلیمی جادویی و از پشم نمدی زیبا خلق می‌کنند.

جلالی گفت: خانواده‌های باسلیقه و بادانشی بودیم و اکنون باید بتوانیم به ادبیات توسعه وصل شویم.

او همچنین دست‌نوشته‌ها، کوه نوشته‌ها و پدرپیشه‌گی ها را میراث فرهنگی همه ما دانست و بیان داشت: میراث ناملموس ما قصه‌ها و آواهایی است که در لابه‌لای این بافتن‌ها خوانده و گفته‌ شده است.

وی در توصیف ساختاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری مانند آوندهایی است که ریشه میراث فرهنگی را به میوه صنایع‌دستی متصل می‌کند و صنایع‌دستی رویکردی اقتصادی دارد وما همه میراث دار این سرمایه هستیم.

جلالی در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهر و روستای ملی شدن باید آغازی باشد که همه نهادها و دستگاه‌ها و مسئولان فضایی ایجاد کنند که دختران سرزمین ما تمام آینده خود را در دستان مادران خود ببینند و توسعه و تولید را یاد بگیرند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول