اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رفع مشکل آب شرب کرمان توسط دادستان پیگیری می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: مایل هستیم رفع مشکل آب شرب مردم‌ کرمان را با انتقال آب از خلیج فارس و یا غرب کشور به عنوان مدعی‌العموم در کنار استاندار کرمان پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم زیرا مشکلات مردم در زمینه کم‌آبی را می‌بینیم.

رفع مشکل آب شرب کرمان توسط دادستان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در نشست امام جمعه کرمان و رئیس کل دادگستری استان با قضات و کارکنان مجتمع قضایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۰ درصد ورودی‌های دستگاه قضایی استان کرمان مربوط به دادسراها بوده است و ۱۶ دادستان در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مراجعان به دادسراهای استان کرمان ۵۶ درصد متهم و ۴۴ درصد شاکی هستند، ادامه داد: ۹۰ درصد متهمان مرد و ۱۰ درصد زن هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان عنوان کرد: آمار ورودی دادسراهای کرمان در دو سال گذشته نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ رتبه اول جرائم به سرقت اختصاص داشت و ضرب و جرح و توهین در رتبه‌های بعدی بودند،  در سال ۱۴۰۱ اما ضرب و جرح رتبه اول را به خود اختصاص داده و سرقت و توهین در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بخشی ابراز داشت: در سال گذشته کاهش سه درصدی در جرم ضرب و جرح و کاهش ۱۳ درصدی کاهش سرقت را در استان کرمان شاهد بودیم در صورتی که در جرم توهین افزایش ۱۴ درصدی و افزایش ۱۲ درصدی تصادفات را داشته‌ایم.

وی از راه‌اندازی سامانه مردمی ارتباط با دادسرای کرمان برای بیان شکواییه‌ها، حقوق عامه و مطالب عمومی خبر داد  و افزود: در حالی امکان ارسال تصویر، فیلم و ادله برای دادستان در این سامانه وجود دارد که خودم و دو نفر از همکاران سامانه را به‌صورت مرتب چک می‌کنیم و مسائل مطرح‌شده پیگیری می‌شود.

دادستان کرمان از نصب‌العین قرار دادن اولویت‌هایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و ۱۴ ماموریت مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان در برنامه‌ریزی‌ها سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: عمل با قدرت به سند تحول قوه قضاییه، مبارزه جدی با فساد و شناسایی و تشویق افراد زحمتکش ازجمله تاکیدات مقام‌معظم رهبری‌ست.

بخشی همچنین معطل نماندن ماموریت‌ها، برخورد با بر هم‌زنندگان امنیت روانی مردم و پرهیز از ناتمام گذاشتن را از دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ذکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر توجه به حقوق عامه اظهار داشت: مایل هستیم رفع مشکل آب شرب مردم‌ کرمان را با انتقال آب از خلیج فارس و یا غرب کشور به عنوان مدعی‌العموم در کنار استاندار کرمان پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم زیرا مشکلات مردم در زمینه کم‌آبی را می‌بینیم.

بخشی همچنین مطالبه و پیگیری عودت سهم استان از حقوق دولتی معادن، موارد مربوط به بحث سرقت، عفاف و حجاب، اراذل و اوباش، نزاع‌های دسته‌جمعی و تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی را از دیگر اولویت‌های مدعی‌العموم کرمان ذکر کرد.

وی بر ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان تاکید و بیان کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند و سرقت‌های خشن اتباع بیگانه روند افزایشی محسوسی دارد و می‌طلبد در سطح کلان فکری برای این افراد کرد.

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: اماکن تحت نظر سازمان بهزیستی را ماهانه رصد می‌کنیم و یکی از قضات با اطفال و نوجوانان این مراکز صحبت می‌کند و مسائل آنها پیگیری می‌شود که احساس نکنند، پشتیبانی ندارند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول