اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آتش زده کاه و کلش اراضی کشاورزی جرم است

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی است، جرم هم محسوب می‌شود.

آتش زده کاه و کلش اراضی کشاورزی جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیدعماد شاهرخی در حاشیه بازدید استاندار از سیلوی کمالوند با اشاره به اینکه بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان کوهدشت، ازنا و خرم‌‌آباد بوده است، اظهار کرد: میزان خرید گندم از شهرستان کوهدشت تاکنون ۷۰ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۹۰ هزار تن هم برسد.

وی بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و همچنین مبارزه صد در صدی با آفات در مرحله داشت، تولید گندم بسیار مطلوب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مبارزه با آفات سن و زنگ زرد در مزارع گندم به طور صد در صد انجام شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ کمباین به استان اضافه شد، عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۵۰ کمباین خریداری شد در حالی که امسال به ۱۴۵۰ دستگاه رسید، برای برداشت گندم و دانه‌های روغنی با مشکلی مواجه نیستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی، گفت: با توجه به اینکه کشاورزی ریسک پذیر است و تا مرحله آخر هم در خطر است، کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، خاطر نشان کرد: سال گذشته بیمه محصولات کشاورزی از ۱۵۰ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار رسید، اما این رقم باید افزایش پیدا کند.

شاهرخی تاکید کرد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی است، جرم هم محسوب می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول