اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشکیل پرونده قضایی برای 5 مدیر در گنبدکاووس

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس گفت: در راستای برخورد با ترک فعل مدیران تاکنون ۲۵ تذکر جدی به روسای ادارات ابلاغ شده و برای پنج مدیر دستگاه اجرایی شهرستان در دادسرای استان و شهرستان گنبدکاووس پرونده قضایی تشکیل شده است.

تشکیل پرونده قضایی برای 5 مدیر در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسینعلی ایزد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال گذشته اقدامات خوبی با همکاری شورای تامین، نیروی انتظامی، دادگستری، سازمان بازرسی و غیره در سطح شهرستان گنبدکاووس انجام شد.

وی با اشاره به انهدام بزرگترین باند قاچاق شاهدین دروغین در شهرستان تصریح کرد: این باند در اطراف دادگستری تردد کرده و با شهادت دروغین سبب تضییع حقوق بسیاری از مردم می‌شدند که تمامی انها شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تیم ویژه بازرسی در محوطه دادگستری مستقر شده و کارچاق‌کن‌هایی که ادعا داشتند در دادگستری نفوذ داشته و با دریافت مبالغ کلان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و ریشه این مجرمین نابود شد.

وی ادامه داد: مجموعه دادگستری در تلاش برای احقاق حقوق عامه بوده و در این راستا جلوی نابسامانی مجموعه سوارکاری در حوزه تغییرکاربری اراضی و تجاوز به حریم منابع طبیعی و ملی گرفته شد.

ایزد با اشاره به وقوع سرقت‌ها در شهرستان گنبدکاووس گفت: در این حوزه به ویژه سرقت‌های خشن و مسلحانه اختیارات ویژه به فرماندهی نیروی انتظامی داده شد و توانستیم در سال گذشته برخورد قاطع با سارقین مسلح و خشن را داشته و اجازه ندهیم چنین افرادی در شهرستان عرض‌اندام نمایند.

وی بیان کرد: در حال حاضرپرونده سرقت‌های مسلحانه و خشن درگنبدکاووس بسته شده و فردی جرات تعرض به مال مردم از این طریق را ندارد و اغلب سرقت‌ها بصورت خرد گزارش می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در هشت‌ماه گذشته به هیچ سارق سابقه‌دار که در زندان بسر می‌برد، مرخصی اعطا نشده و چنین مجرمین در زندان تا پایان محکومیت خود حق مرخصی ندارند.

وی ابراز کرد: تمامی خریداران ضایعات در گنبدکاووس ساماندهی شدند و افرادی که بصورت قاچاق ضایعات و یا اموال سرقتی خریداری می‌کردند و به آنها اصطلاحا مالخر می‌گفتند شناسایی و محل کسب آنها پلمب و با چنین افراد برخورد قاطع شد.

ایزد با اشاره به حمایت دادگستری از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و یا راکد بیان کرد: در راستای اقتصادمقاومتی و رفع موانع تولید، مجموعه دادگستری ۵۰ بازدید از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و راکد انجام داده و طی برگزاری جلسات کارشناسی، با دستور قضایی از تعطیلی حدود ۱۸ واحد تولیدی جلوگیری شده و به تمام بانک‌ها اعلام شد که در ازای دریافت بدهی خود حق تعطیلی هیچ واحد تولیدی را ندارند.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در راستای نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و ترک فعل مدیران تاکنون ۲۵ تذکر جدی به روسای ادارات ابلاغ شده و برای پنج مدیر دستگاه اجرایی شهرستان در دادسرای استان و شهرستان گنبدکاووس پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس بیان کرد: در راستای حفظ و حراست از منابع ملی شهرستان، ۲۰۰ هکتار از اراضی عدوانی، ۴۴ هکتار از حریم بستر رودخانه‌ها و بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان رفع تجاوز و رفع تصرف شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول