اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: قوه قضاییه می‌تواند عدالت و امید را در دل مردم زنده می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه ما نیاز دارد که امید در دل مردم ایجاد شود و قوه قضاییه می تواند عدالت و امید را در دل مردم زنده کند و در این راه باید از نیروهای مؤمن، متعهد و بهشتی مسلک استفاده کند.

امام جمعه موقت اصفهان: قوه قضاییه می‌تواند عدالت و امید را در دل مردم زنده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام ذی‌الحجة، اظهار کرد: کسب تقوای الهی، دوری از معصیت و رسیدن به سبک زندگی ابراهیمی، تسلیم اسماعیلی و صبر هاجری در مناسک حج نهفته است.

وی افزود: حج یک برنامه فشرده اخلاق عملی است که در قالب مناسکی آمده تا انسان بتواند به آن مدارک عالیه کمال معنوی و انسانی برسد همه ما باید واقعاً فلسفه وجودی احکام اسلام را درست درک کنیم در این صورت عبادات لذت‌بخش و تاثیر‌گذار خواهد بود.

محمودی با اشاره به واقعه سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال ۱۳۶۰، بیان کرد: خدا را شاکریم که این حکیم و فقیه زمان از ترور منافقین کوردل، سالم و صحیح ماندند تا کشتی انقلاب را به ساحل مقصود برسانند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی مظلوم و ۷۲ تن از یارانش، گفت: قوه قضاییه یک قوه مستقلی است در حالی که دو قوه مجریه و مقننه ممکن است بر اساس تحریم‌ها و شرایط سیاسی و اقتصادی موانعی داشته باشند که به سرعت نتوانند به اهداف‌شان برسند اما قوه قضاییه مبتنی بر این مشکلات نیست.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در راستای اجرای عدالت و برخورد با فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی تلاش‌های بسیاری کرده است که طبیعتاً اجرای حق و حقیقت برای عده‌ای تلخ است در حالی که به جامعه آرامش می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: جامعه ما نیاز دارد که امید در دل مردم ایجاد شود و قوه قضاییه می تواند عدالت و امید را در دل مردم زنده کند و در این راه باید از نیروهای مؤمن، متعهد و بهشتی مسلک استفاده کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در جامعه ما کمرنگ شده است عفو و گذشت بوده که باید فرهنگ‌سازی کنیم تا اختلافات در جامعه کاهش پیدا کند و قوه قضاییه بتواند با دقت لازم به پرونده‌های کلان و مهم رسیدگی کند.

وی با اشاره به فرمایشات بسیار امیدوار کننده، خط‌دهنده و دقیق رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: مسئله فلسطین قلب تپنده مسائل اسلام است و همه مسائل جهان به مسائل فلسطین مرتبط می شود و اگر دچار رکود  شود، بر مسائل دیگر هم تاثیر می گذارد.

محمودی ادامه داد: همه مسائل جهان اسلام به مسئله فلسطین مربوط می‌شود و حضور مردم اروپا در راهپیمایی روز قدس امسال نشان می‌دهد که این غده سرطانی رو به زوال است.

امام جمعه موقت اصفهان حمله پلیس آلبانی به اردوگاه منافقین و حضور مقتدرانه ایران در خیاط خلوت آمریکا و امضای سندهای همکاری مختلف را امیدوارکننده و بسیار نویدبخش برای مردم دانست و از تلاش دولت سیزدهم تشکر کرد.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول