اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کنگره حج نماد وحدت جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کنگره حج نماد وحدت و اتحاد همه مسلمانان در سراسر جهان است.

کنگره حج نماد وحدت جهان اسلام است

 به گزاشر خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در نماز عبادی سیاسی این هفته در کرمانشاه که با حضور پر شور مردم ولایت‌مدار در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با توجه به حضور حجاج در سرزمین وحی کنگره عظیم حج را نماد وحدت همه مسلمانان و جهان اسلام دانست.

وی اظهار کرد: هدف از رسالت پیامبر اکرم (ص) ابتدا مبارزه با نژادپرستی و قبیله‌گرایی بود، لذا حضرت همواره با این مسائل مبارزه و تاکید می‌کردند که ملاک برتری همان تقوای الهی است که در قرآن کریم تذکر داده شده است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها مسئله فلسطین را از مسائل مهم مسلمانان جهان دانست و به دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: قضیه فلسطین همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب بوده است.

وی به موضوع «وحدت کلمه» شعار مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره‌ای داشت و افزود: معظم له حرکت فلسطین را با وجود جوانانی، مسؤولیت‌پذیر و بیدار در راستای مبارزه با اسراییل رو به جلو توصیف کردند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: انصافا جوانان فلسطینی امروز با همت بلند خود و مبارزه همیشگی وجود این غده فساد را در سرزمین اسلامی خود نمی‌پذیرند.

وی با دعوت ملت به وحدت و همبستگی، گفت، ملت باید در کنار هم به دور از هرگونه تفرقه زیر پرچم توحید و وحدت؛ گوش به فرمان مفام معظم رهبری باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تاریخی این هفته، روز پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و اظهار کرد: امروزه با ورود انواع مواد مخدر جوانان ما آلوده و گرفتار می‌شوند؛ باید بدانیم که دولت به تنهایی نمی‌تواند با موضوع مواد مخدر مقابله کند باید مردم هم کمک کنند، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود از فرزندانشان مراقبت کنند.

وی با گرامیداشت هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، گفت: گره‌گشایی از کار مردم و رسیدگی به امور مردم، هم تقوای الهی و هم نوعی جهاد برای امنیت و آرامش جامعه اسلامی است.

وی با تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، افزود: برای زنده نگهداشتن این سنت حسنه چند خانواده با هم می‌توانند قربانی کنند و این سنت زیبای اسلامی را به جای آورند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول