اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هراس تل‌آویو از عملیات‌های ضد صهیونیستی مصری‌ها به خطوط هوایی رسید

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که با افزایش سطح تهدیدهای امنیتی در منطقه سینای مصر علیه صهیونیست‌ها احتمالا پروازها از سرزمین‌های اشغالی به شرم الشیخ متوقف شود.

هراس تل‌آویو از عملیات‌های ضد صهیونیستی مصری‌ها به خطوط هوایی رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری  از بحران در روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی در ارتباط با خط پرواز مستقیم بین تل‌آویو و بندر توریستی شرم الشیخ در جنوب منطقه سینای مصر خبر می‌دهند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که یک سال پس از راه‌اندازی خط پرواز مستقیم بین رژیم صهیونیستی و منطقه سینا در مصر که با هدف رونق گردشگری و تقویت روابط قاهره-تل‌آویو صورت گرفته بود، حالا بحث‌هایی در داخل کابینه اسرائیل بر سر ادامه فعالیت این خط به وجود آمده است.

وبسایت خبری عبری زبان کیبا اعلام کرد که ممکن است پروازهای مستقیم اسرائیل به سینا متوقف شود.

روز پنجشنبه نیز یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی گفت که  هفته آینده در وزارت امور خارجه این رژیم در مورد ادامه پروازهای مستقیم به شرم الشیخ در جنوب سینا بحث داخلی خواهد شد و  در جریان بحث، تمامی نتایج مختلف این پروازها از منظر امنیتی و سیاسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول صهیونیست توضیح داد که تصمیم برای گسترش پروازها به مصر با راه اندازی خطی از اسرائیل به مقصد شرم الشیخ حدود یک سال و نیم پیش در دوره کابینه لائیر لاپید و در سفر یک هیئت اسرائیلی به سرپرستی سرویس امنیت عمومی اسرائیل به قاهره گرفته شد که بر اساس آن دستگاه های امنیتی عمومی و امنیت داخلی اسرائیل با دولت مصر توافق کردند که یک برنامه امنیتی برای راه‌اندازی این خط جدید تدوین کنند.

وی ادامه داد: از زمان راه اندازی این خط، میانگین فعالیت آن شامل حدود ۱۳ سفر هفتگی بوده و باعث کاهش ازدحام در گذرگاه زمینی طابا در مرز مصر با سرزمین های اشغالی شده است. در عین حال هشدارهای اسرائیل در مورد تهدید امنیتی در منطقه سینا تغییری نکرده و هشدار نسبت به سفر به جنوب سینا در سطح دوم باقی مانده است.

طی چند روز گذشته، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ویژه پس از کشته شدن سه نظامی این رژیم توسط یک سرباز وظیفه مصری در مرز سینا با سرزمین‌های اشغالی مصری درباره تهدیدهای امنیتی علیه صهیونیست‌ها در منطقه سینا هشدار دادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول