اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

رسانه‌های صهیونیست: روزهای پیچیده‌ای در انتظار اسرائیل است

رسانه‌های عبری ضمن توصیف شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی به «روزهای پیچیده»، در گزارش‌های خود اذعان کردند کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مانع گسترش درگیری‌ها و بروز جنگ شود.

رسانه‌های صهیونیست: روزهای پیچیده‌ای در انتظار اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری ضمن توصیف شرایط امنیتی فعلی در سرزمین‌های اشغالی به «روزهای پیچیده»، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در کرانه باختری تقویت کرده، اما از عملیات گسترده خودداری خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های عبری در گزارش‌ها اعلام کردند: «ارتش عملیات‌هایی را برای یک بار انجام خواهد داد؛ عملیات‌هایی مانند خنثی کردن بمب‌های ساعتی که ممکن است هر لحظه منفجر شوند. ارتش همچنین تعداد نیروهای مستقر در کرانه باختری را افزایش خواهد داد، اما از شروع عملیات گسترده‌ خودداری خواهد کرد».

یک مقام ارشد تل‌آویو به رسانه‌های عبری گفته است: ما باید نیروها را در میدان درگیری مستقر کنیم ولی تا حد امکان آرام باشیم. با این وجود، هیچ توجیهی برای برگزاری جلسه اضطراری کابینه با دستورکارهای سیاسی و امنیتی وجود ندارد؛ جلسه‌ای که «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی و «ایتمار بن‌گویر»، وزیر امنیت داخلی، درخواست کرده‌اند.

رسانه‌های عبری همچنین به سطح بالای عملیات‌های مقاومتی علیه اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اشاره کرده و گزارش دادند: سطح خطر و هشدار برای اسرائیل پس از حمله خطرناک در شهرک عیلی که در روز سه‌شنبه، رخ داد، افزایش یافته است. 

روز سه‌شنبه (۲۰ژوئن) هم رسانه‌های عبری از کشته شدن ۴صهیونیست شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی پمپ بنزین شهرک اشغالی «عیلی»، واقع در شمال کرانه باختری خبر داده بودند؛ براساس گزارش‌ها، ۴صهیونیست دیگر هم در این عملیات زخمی شده بودند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، درباره جزئیات این عملیات گزارشی منتشر کرده و نوشت: ۳مرد مسلح فلسطینی، عملیات تیراندازی را با تفنگ M۱۶ انجام دادند؛ نام مجری اصلی این عملیات که بلافاصله پس از تیراندازی کشته شد، «مهند فالح شحاده» و اهل روستای حواره در جنوب نابلس بوده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار توئیتی در صفحه رسمی خود در توئیتر، علی‌رغم شکست‌های امنیتی مکرر کابینه و ارتش تل‌آویو اذعان کرده بود: اسرائیل طی چند ماه گذشته ثابت کرده است که بدون استثنا با تمام عاملان عملیات تسویه حساب کرده و و هرکسی را که به آن آسیب می‌زند، یا خواهد کُشت و یا زندانی خواهد کرد.

او روز چهارشنبه (۲۱ ژوئن) در بیانیه‌ای اعلام کرد تل‌آویو قصد دارد هزار واحد مسکونی جدید در شهرک «عیلی» در کرانه باختری اشغالی بسازد و این اقدام را پاسخ به عملیات مقاومتی اخیر فلسطینیان در مجاورت آن خواند که منجر به کشته شدن چهار صهیونیست شده بود.

طی روزهای گذشته و با افزایش عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، مقام‌های ارشد کابینه رژیم اشغالگر نیز با تلقین این نکته که «اکنون آرامش لازم است»، سعی کرده‌اند تا روحیه و امید را به رسانه‌های عبری و شهرک‌نشینان صهیونیست بازگردانند. دلایل مخالفت محافل سیاسی تل‌آویو با برگزاری نشست‌های اضطراری امنیتی نیز این است که آنان اذعان کرده‌اند انتظار ندارند اقداماتی که در مورد آن تصمیم‌گیری شده منجر به جنگ شود.

با این وجود مقامات کابینه رژیم صهیونیستی در گفت وگوهای مختلف رسانه‌ای تاکید کرده‌اند که آنچه اخیراً رخ داده «خطرناک است و ممکن است حملات بیشتری صورت گیرد؛ بنابراین روزهای پیچیده‌ای برای اسرائیل در پیش است».

در مقابل، تحلیل رسانه‌های فلسطینی این است که  رژیم اشغالگر از عملیات‌های «پرداخت بها»یی که ممکن است توسط شهرک‌نشینان انجام شود، می‌ترسد. برآوردها حاکی از آن است که گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مبنی بر استقرار ارتش و پلیس رژیم اشغالگر و افزایش شمار نظامیان در کرانه باختری، برای جلوگیری از انتقام‌جویی شهرک‌نشینان انجام شده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول