اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیاردی برای تکمیل پایگاه اطفاءحریق کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، از اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پایگاه اطفاءحریق استان خبر داد و گفت: طرح تامین تجهیزات یگان نیز یک‌میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

اختصاص اعتبار  ۱.۵  میلیاردی برای تکمیل  پایگاه اطفاءحریق کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه امروز در نشست ستاد بحران شهرستان پاوه، اظهار کرد: تجهیزات خوبی با اعتبار یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص طرح حفاظت به محیط زیست استان اختصاص داده شده و همچنین در خصوص تکمیل پایگاه اطفاء حریق نیز در سال گذشته به لحاظ موقعیت استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کارهای عمرانی این پایگاه در حال انجام است، گفت: خوشبختانه اخیرا نیز مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پایگاه اختصاص یافته است که با محوریت غرب کشور ما یک پد بالگرد کاملی را خواهیم داشت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز، گفت: از مجموع ۵۰۰ میلیارد اعتبار از سفر ریاست جمهوری، ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای محیط زیست اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طرح تامین تجهیزات یگان نیز یک‌میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

جلیلیان گفت: تجهیز امکانات در اورامانات با تنوع گیاهی و جانوری خوب، در اولویت کار ما خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار مراتع و جنگل‌های استان تحت مدیریت محیط زیست است، گفت: هم‌اکنون ۲۵ خانه محیط زیست در استان افتتاح شده و ۳۰ نفر محیط بان نیز جذب شده که بنا است در سال‌جاری نیز ۳۰ نفر دیگر از محیط‌بانان و کارشناسان در محیط زیست جذب شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به گله‌مندی برخی از دوستداران محیط زیست پاوه، افزود: گله‌مندی این دوستان را از نبود تجهیزات می‌پذیرم و در این رابطه تجهیزات و امکانات به این منطقه ارسال می‌شود، همچنین سنگ چین کردن حاشیه درختان منابع طبیعی در جهت جلوگیری از آتش‌سوزی، پیشنهاد خوبی است اما اعتبار لازم برای انجام این کار را نداریم.

*کمبود تجهیزات اطفای حریق در منابع طبیعی پاوه

علی‌رضا حیدری، سرپرست فرمانداری پاوه نیز در ادامه با اشاره به چند فقره حریق طی سال‌جاری در مراتع شهرستان، اظهار کرد: اگر حضور به موقع و جهادی مردم و مسؤولان در کنار یکدیگر نبود قطعا  آتش‌سوزی اخیر ارتفاعات بوزین و مره‌خیل؛ گسترش می‌یافت.

وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و افزود: امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم که به تبع آن پوشش گیاهی و مراتع نیز در مقایسه با سال‌های قبل، غنی‌تر شده است.

سرپرست فرمانداری پاوه به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: گردشگران علاوه بر تأثیر مثبتی که بر اقتصاد منطقه دارند می‌توانند در صورت اعمال بی‌احتیاطی تهدیدی برای دامن زیبای اورامانات باشند.

وی بیشترین آمار آتش‌سوزی مراتع شهرستان را مربوط به ایام تعطیلات پایان هفته دانست و گفت: ۹۵ درصد از اراضی شهرستان پاوه زیرپوشش منابع طبیعی است. که ۲۳ هکتار از جنگل‌های بوزین و مره‌خیل حفاظت شده است.

حیدری با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پاوه با توجه به تنوع گیاهی و جانوری خوب آن، از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، افزایش نیرو امکانات را خواستار شد.

وی گفت: بافت خاک شهرستان پاوه به لحاظ جنس خاک، نسبت به آب نفوذپذیر است، بنابراین هدر رفت آب از چشمه‌ها و قنات را زیاد داریم که باید این آب‌ها برای استفاده کشاورزان در باغات و زمین‌های کشاورزی کنترل شود.

وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی شهرستان،گفت: بخش عظیمی از این پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الا‌نبیا در حال انجام است؛ پروژه لارن برای تأمین آب شهر بانه‌وره و روستاییان اطراف و پروژه تأمین آب شهر نوسود و روستائیان اطرف و بازارچه شوشمی و همچنین بحث تأمین آب شهر پاوه از چشمه هانی‌کوان را نیز داریم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول