اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صدور ۲۶۵ سند تک برگ دولتی برای اراضی ملی در البرز

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز از رشد قابل توجه صدور سند تک برگی برای اموال و اراضی دولتی استان خبر داد و گفت: طی سه ماه ابتدایی سال ۲۶۴ سند تک برگ دولتی برای اراضی استان صادر شده است.

صدور ۲۶۵ سند تک برگ دولتی برای اراضی ملی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ رضا جعفری، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز، عصر امروز در کارگروه استانی ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، گفت: براساس ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همه اراضی، املاک و ابنیه‌ای که برای استفاده وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی از جمله موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام یا تابع مقررات و قوانین خاص است به یکی از طرق قانونی تملک شده است و یا به نام آن وزارت خانه، موسسه خریداری شده یا می‌شود متعلق به دولت بوده و در اسناد مالکیتی آنها نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک با حق استفاده وزارتخانه یا موسسه مربوط درج می‌شود. تغییر دستگاه بهره بردار، مستندسازی، واگذاری و حق استفاده مرتبط با این اموال پس از تصویب توسط کارگروه استانی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت تایید نهایی توسط هیات وزیران، ارسال می‌شود و در خصوص واگذاری حق استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های مذکور مطابق بند( ب) ماده (۸۹) این قانون اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به گزارش عملکرد اداره اموال و اوراق بهادار این اداره کل در راستای صدور اسناد تک برگی اراضی دولتی استان اشاره کرد و افزود: استان البرز در سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۳۷۴ فقره سند دفترچه ای داشته است که ۴۷۶ مورد از اسناد مذکور تا پایان سال به سند تک برگی دولتی تبدیل شده است.

جعفری یادآور شد: این آمار در سال ۱۴۰۱ با رشد مثبت  قابل توجهی مواجه بوده و به ۲ هزار و ۶۰۱ فقره رسیده و طی سه ماه اول سال جاری، ۲۶۵ سند تک برگی دولتی برای اراضی استان صادر شده است.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، ۴ پرونده مرتبط با رفع اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی، مستندسازی، تغییر بهره بردار و ... در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول