اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رئیس کل دادگستری قم: بی‌حجابی یک جرم و قابل پیگیری قانونی است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: بی‌حجابی یک جرم است و طبیعتا هرکس جرمی مرتکب شود قابل پیگیری قانونی است.

رئیس کل دادگستری قم: بی‌حجابی یک جرم و قابل پیگیری قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه‌ قضاییه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان در بخش‌های نیروی انسانی، تدارکات، ساختمان و...، نسبت به سنوات قبل در خصوص زمان دادرسی، حساسیت و نظارت ویژه در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین اجرای به موقع پرونده‌ها با رضایت‌مندی نسبی از سوی مراجعین مواجه بوده و به لطف خدا اداره کل دادگستری در این امر با مشکلی مواجه نبوده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان داشت: در سال گذشته مشکلات زیادی به جامعه تحمیل شد و دستگاه قضا هم از آن بی‌نصیب نماند. دادگستری قم درخصوص تشکیل پرونده برای اغتشاشگران و رسیدگی به موقع آن‌ها در زمره اولین استان‌هایی بود که در پایان عفو سراسری مقام معظم رهبری، به همه پرونده‌ها رسیدگی کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان قم درباره پدیده بی‌حجابی در جامعه اظهار کرد: بی‌حجابی یک جرم است و طبیعتا هرکس جرمی مرتکب شود قابل پیگیری قانونی است و  برابر قانون با آن برخورد خواهد شد. همچنین در استان قم قرارگاه 19 دی و فراجا ضمن دریافت گزارشات مردمی در مقابل این معضل با قاطعیت و جدیت برخورد خواهندکرد، کما اینکه مواردی هم تاکنون به دستگاه قضا ارجاع داده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

مظفری در خصوص حوزه فعالیت‌های اداره ثبت اسناد استان گفت: اداره کل ثبت اسناد قم به همراه سازمان ثبت قوه قضاییه موفق به کسب رتبه اول کشوری شد و ان‌شاءالله با ادامه همین روند دیگر با مشکلات ثبتی مواجه نبوده و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های قوه قضاییه را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به فعالیت‌های پزشکی قانونی استان در سال گذشته افزود: در سال‌های گذشته به علت کمبود امکانات اکثر آزمایشات را به استان‌های مجاور ارسال می‌کردیم. سال گذشته با تامین دستگاه‌های تخصصی این حوزه قسمت اعظمی از مشکلات و کمبودها برطرف شده که این امرخود در زمان رسیدگی به پرونده‌ها  تاثیر به‌سزایی داشته است.

وی درباره وضعیت زندان‌های استان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مقامات قضایی، بازدیدهای ویژه‌ای از زندان‌ها صورت گرفت و هم اکنون می‌توان گفت هیچ فردی درطول سال گذشته در زندان و بازداشتگاه‌های استان بلاتکلیف نبوده و به پرونده همه افراد رسیدگی شده است.

مظفری در خصوص نظارت بر ادارات و ارگان‌های دولتی بیان داشت: تلاش اداره کل بازرسی با نظارت بر سازمان‌ها پیگیر کشف و مبارزه با فساد، با اولویت بررسی پرونده  خسارت‌زنندگان  به بیت‌المال و سپس رسیدگی به پرونده متخلفین بوده است که الحمدلله در این امر موفق بوده و موجب رضایت‌مندی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم درباره حل مشکلات این اداره در حوزه نیروی انسانی و قاضی اداری اظهار کرد: در 3 سال گذشته 60 قاضی و در سال گذشته حدود صد نفر جذب اداره شده‌اند که با این توصیفات در سال پیش رو دیگر مشکل و نگرانی در حوزه نیروی انسانی وجود ندارد. البته در خصوص فضای اداری همچنان این مشکل برقرار است که در سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه طرح یک ساختمان بزرگ برای دستگاه قضایی به تصویب رسیده و هم اکنون با تخصیص بودجه در مرحله مقدماتی است.

وی در آخر ضمن تشکر از اهالی رسانه در خصوص انشار اخبار حوزه  قضا اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌های حقوقی که متوجه فعالیت‌های این اداره و اخبار پیرامون آن است، انتظار می‌رود اهالی رسانه در رابطه با مسائل قضایی با احتیاط و حساسیت بیشتری برخورد کنند و مرجع اصلی برای دریافت اخبار، مقامات قضایی و روابط عمومی این اداره باشد تا با انتشار واقیعت‌ها و اخبار موثق کمکی به از بین بردن شبهات مربوط به این حوزه کرده باشید. همچنین ما هم در این اداره در صورت نیاز پاسخگوی شما اهالی رسانه خواهیم بود.

پایان پیام/78038

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول