اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ذوالنوری: مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است

نایب رئیس دوم مجلس، رشد نظام شهرسازی غربی را نمونه بارزی از تسلیم و ناتوانی برابر شرایط تحمیلی دانست و گفت: مسئله زیست دینی و عبادی مهم‌ترین عنصری است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار گیرد و مسیرهای اشتباه گذشته اصلاح شود.

ذوالنوری: مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در این مجلس امروز در نشست تبیینی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی که در دفتر آیت‌الله محسن اراکی در قم برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: بخش عمده و مهم سبک زندگی مربوط به سبک معماری و شهرسازی است و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد، در حوزه معماری و شهرسازی باید مسیرهای اشتباه گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر مسکن است و آنچه از مسکن مدنظر اسلام است، زیستگاه آرامش‌بخش انسانی است نه صرف یک خوابگاه.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد:  مسئله زیست دینی و عبادی مهم‌ترین عنصری است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار گیرد.

ذوالنوری، اهمیت شاخصه زیست‌فرهنگی را در شهرسازی و معماری موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: زیست‌بوم باید به محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی باشد نه محلی برای رشد و افزایش آسیب‌های اجتماعی.

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محیط زندگی که در نظام شهرسازی احداث می‌شود باید هماهنگ با نظام ارتباطی و منطبق با تعاملات بین انسانی و صله‌رحم باشد، در زندگی ماشینی امروز این زیست‌بوم از بین رفته است.

ذوالنوری گفت: نظام شهرسازی و معماری باید به نحوی طراحی و راهبردی شود که ابعاد مختلف زیست بشری از جمله اقتصاد، فرهنگ، تفریح و غیره را دربرگیرد.

وی در پایان با تاکید بر عدم وجود سیاست‌های جامع و مدون در حوزه شهرسازی و معماری تاکید کرد: رشد نظام شهرسازی در کشور نمونه بارزی از تسلیم، عجز و وادادگی در برابر شرایط تحمیلی ایجادشده است.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول