اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وزیر فرهنگ: قصه‌گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قصه‌گویی را بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی عنوان کرد.

وزیر فرهنگ: قصه‌گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت‌های قرآنی است؛ در همه خانواده‌های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری نیست که برای فرزندش قصه نگفته باشد.

وی، به رونمایی طرح هدهد اشاره کرد و گفت: قصه هدهد یک داستان قرآنی است که پیامدهای زیادی داشت و که انتخاب این اسم، علاوه بر اهداف تعیین شده، می‌تواند داستان هدهد را نیز برای نونهالان روشن کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوستالژی قصه در همه جای ایران و تاریخ ایران وجود دارد و در هر برهه از زمانی که باشیم، عشق به قصه و قصه‌گویی در ایران و ایرانیان وجود دارد.

وی گفت: قصه در وجود و زندگی مردم ایران نهادینه شده است و چه زیبا که این قصه‌ها با حکایت و آموزه‌های قرآنی نهفته شده است.

اسماعیلی، از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.

گزارش فارس حاکی است، دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شد.

در این دوسالانه موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «شعار سال» به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شد.

دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار شد. در حال حاضر مرحله ملی این دوره طی ۲ روز، ۳۰ و ۳۱ خردادماه در جلفا برگزار شده و امروز طی مراسمی، ۱۲ قصه‌گوی برتر شامل ۶ برگزیده در بخش دیجیتال و ۶ برگزیده در بخش صحنه‌ای به انتخاب هیئت داوران معرفی شدند.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول