اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انجام قطعی اقدامات زیرساختی مسکن ملی در ۱۶ شهر همدان

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه نهصت ملی مسکن کارهای زیرساختی در ۱۶ شهر به شکل قطعی حل شده و در ۱۶ شهر هم توافقات در حال انجام است گفت: فعالیت ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن نیز آغاز شده است.

انجام قطعی اقدامات زیرساختی مسکن ملی در ۱۶ شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در شورای اداری با بیان اینکه سال گذشته در شهر همدان بحران آب داشتیم اما با اقدامات صورت گرفته امروز آب سالم در اختیار مردم است اظهار کرد: برای پایداری آب از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم که در این راستا برخی کارها انجام می‌شود و بعد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه به سرانجام رسیده است گفت: آبرسانی به روستاهای کبودراهنگ و مناطق کم‌آب را نیز پیگیری کردیم و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه نهصت ملی مسکن کارهای زیرساختی در ۱۶ شهر به شکل قطعی حل شده و در ۱۶ شهر هم توافقات در حال انجام است گفت: ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن با حضور مسئولان آغاز شد که قدردان اقدامات جهادی آنها هستیم و قول داده شده بعد از دو سال کلید منازل به افراد داده شود. 

وی از پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان خبر داد و با بیان اینکه امیدواریم با عمده اعتبارات دریافتی اقدامات اثرگذاری داشته باشیم افزود: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را هم در پیش رو داریم که رهبری بر چهار راهبرد سلامت، مشارکت مردم، امنیت و رقابت تاکید دارند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تاکید مقام معطم رهبری به موضوع امیدآفرینی است گفت: در فضای عمومی باید امیدآفرینی کرده و در فضای خصوصی انتقادها را مطرح و مشکلات را رفع کنیم و از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنیم.

وی در ادامه از آمادگی همدان برای اجرای برنامه‌های اربعین حسینی خبر داد و گفت: در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) مراسم خوبی اجرا شد که جای قدردانی دارد و می طلبد در اربعین هم مانند سال گذشته اقدامات خوبی در پدیرایی از زائران انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ارتباطات و هم‌افزایی می‌تواند اتفاقات خوبی را برای استان به همراه داشته باشد افزود: با تمام نمایندگان مانند برادر تعامل داریم و بحثی با کسی نداریم اما اگر احساس شود موضوع تبلیغاتی است ملزم بوده آنها حضور نداشته باشند. 

وی ضمن بیان اینکه در برخی از دستگاه‌ها اعتبارات دارایی جذب نشده و تا پایان سال باید از سوی مدیران جذب شود اضافه کرد: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر بود که باید سازمان برنامه و بودجه محقق می‌کرد و معادل این مبلغ هم در اعتبارات وزارتخانه‌هاست که دستگاه‌ها باید پیگیری کنند، عدم پیگیری نمره منفی به همراه دارد چراکه باید اعتبارات سفر محقق شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه مولدسازی اقدامات قانونی از سوی دستگاه‌ها انجام گیرد گفت: اقدامات عمرانی باید در فصل مناسب کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خرید تصمینی گندم تصریح کرد: شرکت غله و جهاد کشاورزی در این زمینه پای کار هستند و امیدوارم گندم از استان به سایر مناطق منتقل نشود.

استاندار همدان با بیان اینکه هفت مورد سرمایه‌گذاری بزرگ در سامانه مرکز سرمایه‌گذاری کشور بارگذاری شده که باید تعداد را افزایش و سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کنیم در ادامه گفت: انتظار داریم صدور مجوزهای کسب و کار تسریع شود و زیرساخت‌های پنجره واحد و سرعت سرمایه‌گذاری بالا رود.

وی با بیان عملکرد بانک به صورت جدول تهیه شده و در قالب کارنامه به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ارسال می‌شود افزود: این موضوع در عملکرد بانک و نوع رفتار با مشتریان تاثیرگذار بوده که امیدوارم امسال نیز بانک‌ها در حوزه تکالیف خود اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند.

قاسمی‌فرزاد از اقدامات صورت گرفته در برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان قدردانی کرد و گفت: نمایندگان مجلس هم امسال اعتبارات خوبی را برای این اتفاق مهم داشتند و در ادامه نیز جذب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه آزمایش مکانیک خاک نیز مکاتباتی داشتیم تا اقدامات لازم صورت گیرد افزود: در شهرها یا روستاها اگر کسی بخواهد دو طبقه و ۲۰۰ متر مسکن بسازد نیاز به مجری ذیصلاح نیست.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در مورد صدور مجوز کسب و کار استان در شاخص پاسخگویی رتبه پنجم را داریم و بیشترین تسهیلات در بخش مشاغل خانگی و قالیبافی اعطا شده که درصددیم در موضوع فرش توجه لازم به بازاریابی داشته باشیم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول