اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری 9 جشن ازدواج در هفته ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۹ جشن در هفته ازدواج خبر داد و گفت: برگزاری این جشن‌ها در شهرستان‌ها آغاز شده و جشن محوری روز شنبه در سالن ۶ هزار نفری با حضور ۷۰ زوج برگزار می‌شود.

برگزاری 9 جشن ازدواج در هفته ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران نگاه دولت به امر ازدواج را تسهیل‌گر دانست و اظهار کرد: در این راستا ترویج فرهنگ مشاوره، معرفی الگوهای ازدواج ساده و مقابله با بالا رفتن سن ازدواج، از جمله برنامه‌های هفته ازدواج است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از فعالیت ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج در استان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ابهر فعال هستند و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج ارائه می‌کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۹ جشن در هفته ازدواج خبر داد و افزود: برگزاری این جشن‌ها در شهرستان‌ها آغاز شده و جشن محوری روز شنبه در سالن ۶ هزار نفری با حضور ۷۰ زوج برگزار می‌شود.

اسماعیلی از تهیه ۲۵ جهیزیه برای جوانان نیازمند خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه در هفته ازدواج تقدیم خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از تخصیص وام ازدواج به ۱۳ هزار و ۳۱۲ نفر در سال گذشته از بین ۱۹ هزار و ۸۷ متقاضی اشاره و تصریح کرد: ۸۳ درصد از متقاضیان استان موفق به دریافت این وام شده‌اند.

وی مبلغ وام ازدواج مصوب برای سال ۴۰۲ را ۱۸۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: بند تشویقی برای این وام وجود دارد که مبلغ آن برای مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در سال گذشته ۲۰۰ کارگاه ازدواج در شهرستان‌های استان و در مراحل مختلف برگزار شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به برگزاری کارگاه‌های مختلف برای جوانان در دستگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: این کارگاه‌ها اغلب آگاهی بخش و آموزشی است.

وی با بیان اینکه ورزش و جوانان تنها متولی برگزاری برنامه‌های مربوط به ازدواج نیست، ادامه داد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و خیران هم در این امور فعالیت می‌کنند و در این رابطه تلاش می‌شود موج رسانه‌ای ایجاد شود.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول