اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش‌آفرینی تبریز در توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورها

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر اندونزی در ایران، بر نقش‌آفرینی این استان در تحکیم و تقویت روابط میان ایران و اندوزی برپایه تعاملات اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد

نقش‌آفرینی تبریز در توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امشب  در این دیدار که در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس برگزار شد، با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی، اظهار کرد: ما کشور اندونزی را به عنوان یک کشور بزرگ دوست و برادر که همواره مواضع بسیار ارزشمند و ستودنی داشته می‌شناسیم و روابط این کشور با ایران، الگوی خیلی خوبی از روابط میان کشورهاست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در بخش‌های صنعت، تولید، کشاورزی و گردشگری، گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ اینکه در گذشته جاده ابریشم از آن عبور می‌کرده مورد توجه تجار و بازرگانان جهان بوده و خود این استان هم بخش خصوصی قدرتمندی دارد که جزو پیشروان این عرصه در کشور هستند.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی ما بسیار فعال است و پیشنهاد عملی من این است که تجار و بازرگانان یکی از استان‌های مهم اندونزی با اتاق بازرگانی تبریز مراوده داشته باشند و با توجه به ظرفیت‌های موجود، ایجاد رابطه خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای بزرگ اندونزی نیز میسر خواهد بود.

سفیر اندونزی در ایران نیز با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور، گفت: سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی نتایج پرباری به همراه داشت و نقطه عطفی برای گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی و زیربنایی دو کشور به شمار می‌رود.
 
رونی پراستیو یولیانتورو ادامه داد: در این سفر بخشی از تفاهم‌نامه‌ها درخصوص همکاری‌های اقتصادی امضا شد که در حقیقت قدم اول برای توسعه روابط است و مهم‌تر از آن آغاز کارهای اجرایی و بهره‌برداری دولت‌ها و بخش‌های خصوص دو کشور از این قراردادها است.

وی گفت: باور دارم که پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که نیازمند کشف و بهره‌برداری است و لازم است اتاق‌های بازرگانی ما برای تحقق این ظرفیت‌ها همکاری کنند.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول