اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

توصیه دیوان عدالت اداری به دستگاه‌های اجرایی چه بود؟

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری در نشست هم اندیشی دیوان عدالت اداری با معاونین حقوقی دستگاه‌های اجرایی به منظور تجمیع ورودی دادخواست‌ها و لوایح، خواستار استفاده هر چه بیشتر از خودکاربری خدمات الکترونیک قضایی شد.

توصیه دیوان عدالت اداری به دستگاه‌های اجرایی چه بود؟

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، مجید بشیری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری نیز در نشست هم اندیشی دیوان عدالت اداری با معاونین و مدیران کل حقوقی دستگاه‌های اجرایی با اشاره به کارکرد سامانه های (ابلاغ اوراق قضایی و خدمات الکترونیکی) در الکترونیکی کردن دادرسی در قوه قضائیه، داشتن شناسه ملی را در کنار ثبت نام الکترونیکی(ثنا) برای دستگاه‌های اجرایی و همه اشخاص حقوقی یک ضرورت دانست و اذعان داشت: اسامی دستگاه‌های اجرایی فاقد ثنا یا شناسه ملی در اختیار معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت هرگونه اقدام مقتضی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای به موقع آرای قطعی دیوان عدالت اداری توسط دستگاه‌های اجرایی به نمایندگان حقوقی سازمان های حاضر در این نشست اعلام کرد: چنانچه ادعایی در باب خلاف قانون بودن دادنامه قطعی دارند باید بلافاصله اعلام و پیگیری کند، نه اینکه بعد از اخطاریه‌های اجرای احکام و در زمانی که پرونده جهت رسیدگی به استنکاف به شعبه صادر کننده رای ارسال شده است مبادرت به طرح درخواست اعمال ماده ۷۹ قانون دیوان عدالت کند. در این راستا به اصلاح قانون ( ماده ۱۱۰ قانون دیوان عدالت اداری) اشاره داشتند و آن را نشانه عزم راسخ قانونگذار در اجرای آرای قطعی دیوان دانستند.

مدیرکل حوزه ریاست و مستشار شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی دارای امکان خود کاربری در سامانه خدمات الکترونیک قضایی هستند و می‌توانند با استفاده از این بستر نسبت به ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی و ارسال لوایح قضایی بدون مراجعه حضوری به دیوان یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام کند، گفت: این امکان به منظور تجمیع ورودی دادخواست‌ها و لوایح و جلوگیری از مراجعات متعدد نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی به دفاتر خدمات و دیوان عدالت اداری است.

وی در ادامه افزود: از همه معاونین حقوقی دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با بهره گیری از ظرفیت خودکاربری خدمات الکترونیک قضایی از ارسال هرگونه لایحه از طریق پست و یا اعزام نمایندگان حقوقی به دیوان صرفا جهت ارائه لایحه و یا ارسال از طریق بسترهای دیگر همچون پیام دولت پرهیز کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول