اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تشکیل ۵ پرونده فرار مالیاتی و کشف حجاب در دادگستری آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک از تشکیل دو پرونده مالیاتی و سه پرونده کشف حجاب در این شهرستان خبر داد.

تشکیل ۵  پرونده فرار مالیاتی و کشف حجاب در دادگستری آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سیدجلال حاجی نصیری در دیدار با امام جمعه شهرستان آبیک به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و جمعی از قضات که ظهر امروز در دفتر امام جمعخ صورت گرفت، مبارزه با فساد را یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی شهرستان آبیک ذکر و اظهار کرد: طبق پیگیری که در خصوص فرار مالیاتی در شهرستان آبیک صورت گفت گزارشی واصل نشد که باید گفت اصلا فرار مالیاتی وجود ندارد و همه پرداخت می کنند و یا اینکه و یا اینکه اگر وجود دارد چرا گزارشی ارائه نشده که به تازگی ۲ مورد فرار مالیاتی پرونده سازی صورت گرفته است. 

وی با اشاره به کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان آبیک افزود: یک سری از زمینها خارج از اراضی ملی و منابع طبیعی قرار دارد که مالک آنها مشخص نیست و احتمال سوء استفاده افراد وجود دارد که لازم است برای جلوگیری از فساد و سندسازی افراد اقدام لازم صورت گیرد که برای شناسایی بسترهای فساد و مبارزه با آن در شهرستان، اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک با اشاره به ضرورت تامین و معرفی دو مشاور از سوی ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای قبل از طرح درخواست زوجین بیان کرد: مراجعات بسیار زیادی وجود دارد که لازم است این دو مشاور که معتمد هم باشند به دادگستری معرفی شوند تا بتوان مشاوره های را انجام دهند.

حاجی نصیری با اشاره به کاهش فرزندآوری، وجود برخی بزه ها در مدارس و مشکلات خاص در زمینه طلاق در شهرستان آبیک تصریح کرد: شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری تشکیل می شود که مسئله  کشف حجاب هم  مورد انتقاد ما است که تاکنون سه پرونده کشف حجاب از سوی نیروی انتظامی گزارش شده که نوجوانان بودند و ابراز ندامت کرده‌اند البته تذکر لسانی و ایجابی و برنامه هایی در این زمینه توسط دادستان شهرستان در دستور کار قرار دارد.

پیگیر صلح و سازش طرفین دعوا در مساجد هستیم

وی افزود: پیگیر برقراری ارتباط در برخی از مساجد شهرستان آبیک هستیم که هنوز مشخص نشده این در حالی است که می توانیم با کمترین هزینه و با میانجیگری و داوری در مساجد بین طرفین دعوی صلح و سازش ایجاد کنیم که صلح و سازش نیاز به کار فرهنگی و وجود صلح یاران دارد و یقیناً قضات دستگاه قضایی شهرستان آبیک بیش از حد توان انجام وظیفه می کند.

این مسئول قضایی با بیان اینکه پرونده های تصادفات در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود اگرچه استثنائاتی هم وجود دارد، بیان کرد: از سوی رییس کل دادگستری استان قزوین دستورالعمل ویژه ای برای پرونده  های خاص صادر شده که در سریعترین زمان ممکن این پرونده ها شناسایی و اجرای حکم آنها پیگیری و به نتیجه خواهد رسید.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: دادرسی الکترونیکی در شهرستان آبیک به نحو احسن اجرا می شود این در حالی است که در شعبات حقوقی در تلاش هستیم که اطاله دادرسی پرونده ها کاهش یابد.

حاجی نصیری با اشاره به سند تحول در دستگاه قضایی، رضایتمندی مردم و اجرای عدالت را خلاصه این سند ذکر کرد و گفت: ابلاغ الکترونیکی در شهرستان آبیک ارتقا یافته و طبق تعریف در سند تحول قضایی، ابلاغ های الکترونیکی باید به ۹۸ درصد برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول