اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل پرونده برای 33 نفر به دلیل ارتشا، اختلاس و چپاول اموال عمومی

دادستان عمومی و انقلاب زنجان به تشکیل پرونده ارتشا، اختلاس، پولشویی و تضییع اموال عمومی و چپاول شده اشاره کرد و گفت: میزان اعتبار این پرونده‌ها بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

تشکیل پرونده برای 33 نفر به دلیل  ارتشا، اختلاس و چپاول اموال عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز عباسی، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در نشست خبری هفته قوه قضاییه با اشاره به تشکیل پرونده ارتشاء و پولشویی در استان اظهار کرد: در این خصوص برای ۳۳ نفر کیفرخواست صادر شده که از این تعداد ۱۳ نفر از کارکنان نهادهای خدمات رسانی و دولتی هستند و این پرونده‌ در دادگاه در جریان است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با تاکید بر اینکه دادستانی در برخورد با افرادی که در انجام وظیفه و فعل قانونی کوتاهی کرده باشند، اغماض نخواهد کرد، افزود: طی سال گذشته ۲۲ پرونده در این مورد تشکیل شد چرا که احیای حقوق عامه و پیگیری انجام وظایف قانونی مدیران در دستور کار داستانی استان قرار گرفته و به دقت مورد رصد است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان یکی از گلایه‌های مردم را حضور علنی معتادان متجاهر در زنجان عنوان و تصریح کرد: سال گذشته با تلاش مسوولان استانی و پیگیری‌های صورت گرفته نخستین کمپ ماده ۱۶ بانوان در استان راه‌اندازی شد.

وی در مورد برخورد با جرائم خشن در  استان گفت: دادستانی در این خصوص برخورد قاطع، صریح و بدون اغماض دارد و در سال‌جاری هم اقدام به شناسنامه‌دار کردن اراذل و اوباش کرده است.

عباسی بهسازی آسفالت آزادراه‌های زنجان به تبریز و زنجان به قزوین را از اقدامات مهم دادگستری عنوان کرد و گفت: برای اجرای احکام مرتبط با حقوق عامه اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان افزود: در سال ۱۴۰۰، ۲۰ هزار و ۳۳۴ فقره پرونده به شعب تحقیق ارجاع شده بود که این میزان به ۱۳ هزار و ۱۷ فقره در سال ۱۴۰۱ تقلیل و به واسطه همین کنترل‌ها تعداد پرونده‌های معوقه و قدیمی با عمر بیش از یکسال ۳۵ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سال گذشته موجودی شعب تحقیق استان ۲۱ درصد کاهش یافت و در شعب احکام کیفری نیز شاهد کاهش ۱۱ درصدی موجودی بودیم.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۷ درصد ابلاغ‌های قضایی استان الکترونیکی شده است، گفت: بالاترین نرخ رسیدگی‌ها به میزان ۱۰۴ درصد به دادسرای استان اختصاص داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه اجرای احکام کیفری را از جمله اقدامات دادستانی اعلام کرد و گفت: در کنار شعب اجرای احکام کیفری، یک شعبه در شورای حل اختلاف برای صلح و سازش راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قرارگاه جلب یا پلیس ویژه احکام کیفری در استان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: این اقدام در راستای کمک به کاهش تعداد محکومان متواری از اجرای احکام کیفری و زندانیان انجام شده است.

عباسی از تشکیل پرونده گسترده ارتشا، اختلاس، پولشویی و تضییع اموال عمومی و چپاول شده بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول