اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷ پرونده قتل منجر به سازش شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان از صلح و سازش در هفت پرونده قتل با پیگیری‌های انجام شده خبر داد.

۷ پرونده قتل منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران رتبه زنجان را در اجرای برنامه‌ها، ششم عنوان و اظهار کرد: در صلح سازش هم استان رتبه نخست کشوری را دارد و در حوزه پیشگیری هم که منجر به کاهش جرائم شده است هم رتبه نخست را دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از رسیدگی به 307 هزار و 847 فقره پرونده در سال گذشته در 140 شعبه خبر داد و افزود: باید متوجه بود که این پرونده‌ها بعد از برگزاری چندین جلسه منتج به رای شده است که بیانگر کار بسیار است، ضمن اینکه 74 هزار پرونده از این تعداد در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی به مختومه شدن بسیاری از پرونده‌های مهم اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر40 هزار پرونده مختومه شد و در این میان تنها استانی هستیم که ورودی پرونده‌های آن کاهشی و میانگین صلح و سازش پرونده‌ها هم ۵۸ درصد بوده است.

صادقی نیارکی به ارتقای سطح اتقان آرا در دادگستری استان اشاره و متوسط رسیدگی به پرونده‌ها را ۲۲ روز اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات برجسته دادگستری استان، استفاده از فناوری‌های نوین است به طوری که ۱۵ درصد پرونده‌ها الکترونیکی شده و سال گذشته برای بیش از ۳۵ هزار نفر ملاقات عمومی ثبت شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم با توجه به کم هزینه بودن و دستاوردهای مثبت آن تصریح کرد: دادگستری در زمینه مبارزه با فساد هم سربلند است و به حقوق عامه توجه دارد، ضمن اینکه با توجه به استقلال قوه قضاییه، از جرم چشم پوشی نمی کند.

رئیس دادگستری استان زنجان از اعاده به وضع سابق در 151 مورد تغییر کاربری اراضی در سال گذشته خبر داد و گفت: پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در روستای پایین کوه مختومه نشده چرا مه بخشی از اقدامات قانونی و بخش دیگر غیر قانونی بوده است.

صادقی نیارکی به برنامه‌های هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در این هفته برای برگزاری ۲۱۳ برنامه برنامه‌ریزی شده است که افتتاح مرکز مشاوره، برگزاری همایش طب قضا و همایش قوه قضائیه از جمله آنها است.

وی خروجی برنامه‌ها را ارتقای رضایتمندی مردم دانست و ادامه داد: اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده یکی از اهداف برنامه‌ها است.

صادقی‌نیارکی شعار هفته قوه قضائیه را «برای مردم در راه عدالت» اعلام کرد و گفت: شعارها باید همراه عمل باشد و عدالت موضوع مهمی است که دادگستری در تحقق آن نقش مهمی برعهده دارد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول