اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

جان‌ باختن ۴۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات 2 ماه اخیر پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از جان‌ باختن ۴۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات ۲ ماهه سال جاری خبر داد.

جان‌ باختن ۴۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات 2 ماه اخیر پایتخت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک در تشریح آمار تصادفات عابر پیاده اظهار داشت: سال گذشته متأسفانه ۲۳۵ نفر از همشهریان تهرانی در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۵۱ درصد از این تصادفات به بزرگراه‌ها مربوط می‌شود.

وی گفت: در ۲ ماهه سال جاری متأسفانه ۴۳ نفر از عابران پیاده در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که ۶۷ درصد از این تصادفات با عابران پیاده‌ای که از بزرگراه‌ها تردد می‌کردند ارتباط داشته است.

سرهنگ مؤمنی افزود: طبیعی است که بخش عمده‌ای از سهم تقصیر‌ها در بزرگراه‌ها متوجه خود عابران پیاده می‌شود که متأسفانه به جای استفاده از پل عابر پیاده از عرض بزرگراه‌ها عبور کرده‌اند که این عبور خطرناک و ممنوع باعث بروز حوادث جدی و جبران ناپذیری برای آن‌ها و خانواده‌هایشان شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت بیان داشت: یکی از گروه‌های هدف کارگران شهرداری هستند که در حوزه نظافت شهری فعالیت دارند چراکه تحقیقات و بررسی‌های پلیس راهور نشان می‌دهد که بخشی از تصادفات عابران پیاده در بزرگراه‌ها به خصوص در ساعات تاریکی در دقایق ابتدایی صبح و ساعات پایانی شب به این افراد مرتبط می‌شود که به علت نداشتن دید کافی از سوی رانندگان دچار حوادث و تلفات جانی می‌شوند.

وی به پیشنهاد پلیس راهور در این خصوص اشاره و بیان داشت: استفاده از خودرو‌های مکانیزه نظافت شهری به خصوص در معابر بزرگراهی کمک می‌کند تا جان افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند حفظ شود؛ ضمن اینکه خودرو‌های مکانیزه نظافت شهری هم باید با علائم و روشن کردن چراغ‌هایی در سمت پشت ماشین، توجه‌های لازم را به دیگر رانندگان بدهند تا با کاهش حوادث در این بخش مواجه شویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول