اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تراکم ۲۰ برابری جمعیت در استان تهران نسبت به کل کشور

رئیس کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان تهران گفت: این استان تراکم جمعیتی ۲۰ برابری نسبت به کل کشور دارد.

تراکم ۲۰ برابری جمعیت در استان تهران نسبت به کل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، جعفر بندی شربیانی روز چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی استان تهران در محل شهرداری اسلامشهر اظهار کرد:با توجه به مشکلات حوزه معماری و شهرسازی از جمله بافت فرسوده، ما را بر آن داشت در دوره ششم شورای اسلامی با هدف هم افزایی جهت مواجهه با این مشکلات، مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان تهران را تشکیل دهیم.

وی افزود: تعیین تکلیف سکونت‌های غیررسمی و احیای بافت‌های فرسوده در ۱۶ شهرستان و ۴۴ شهر جزو مطالبات اصلی مردم استان است و اینجا جمع شده‌ایم که با هم افزایی در راستای مجمع کشوری این مجمع را شکل دهیم و مشکلات را تا جای ممکن حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: باید نظارت و هماهنگی در حوزه معماری و شهرسازی داشته باشیم و انسجام بخشی در این حوزه را هدف گذاری کردیم؛ از سوی دیگر شناسایی مسائل و ارائه نظرات در سیاست گذاری‌ها در زیست پذیرتر کردن شهرها از اهداف ما طی این مدت بوده است.

شربیانی افزود: کمیته‌های بازآفرینی شهری، معماری، شهرسازی ، حریم شهری و... تشکیل شده اما متاسفانه از اجلاسیه دوم تا به حال این کمیته‌ها کمی منفعل بوده‌اند که باید فعال‌تر عمل کنند.

 رئیس کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: این استان تراکم جمعیتی ۲۰ برابری نسبت به کل کشور دارد و یکی از معضلات اصلی ما موضوع بافت فرسوده‌است.

وی یادآور شد: نخستین مجمع ما در خرداد سال ۱۴۰۱ در ری بود و بعد هم شمشمک و دربندسر؛ موضوع حریم تهران یکی از معضلاتی است که شهرهای پیرامونی با آن درگیرند و از این رو هم موضوع اجلاس سوم ما در شهریار هم به این موضوع اختصاص داشت و بیانیه‌ای در این باره داشتیم.

عضو شورای شهر شهرستان ری ادامه داد: تشکیل سازمان مدیریت حریم اشتراکی تهران تا یک حدود عملیاتی خوبی پیش رفته که از دل این مجمع این موضوع درآمد.

شربیانی اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از معضلات جدی است و هدف گذاری‌هایی در این زمینه داشتیم؛ در این زمینه سعی شد با حضور و دخیل کردن معاونان یا نمایندگان شهرسازی شهرداری‌های استان کار را به صورت عملیاتی پیش ببریم.

رئیس کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: فرونشست و ریز گردها به عنوان معضلات تهران را پیگیری می‌کنیم و با سازمان‌های مختلف دولتی و کشوری در ارتباط هستیم؛ باید از اعتبارات شهرداری تهران برای کمک به شهرهای پیرامون خود در حوزه نوسازی بافت فرسوده و حمل و نقل استفاده کنیم و از شخص شهردار تهران در این باره کمک می‌خواهیم چون از معضلات تهران هم می‌کاهد.

چهارمین نشست مجمع روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استان تهران در شهرداری اسلامشهر در حال برگزاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول