اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید بر توسعه روابط در دیدار سفیر ایران با مقامات ترکمنستان

در محل مؤسسه زبان، ادبیات و آثار خطی ملی «مختومقلی فراغی» آکادمی علوم ترکمنستان نشستی به مناسبت اهدای دیوان 2 جلدی فارسی «اشعار مختومقلی فراغی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی ایران به رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان برگزار شد.

تأکید بر توسعه روابط در دیدار سفیر ایران با مقامات ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل موسسه زبان، ادبیات و آثار خطی ملی «مختومقلی فراغی» آکادمی علوم ترکمنستان کنفرانسی به مناسبت اهدای دیوان دوجلدی فارسی «اشعار مختومقلی فراغی» از سوی «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران به «قربانقلی‌بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق این کشور، برگزار شد.

در این کنفرانس رؤسای آکادمی علوم ترکمنستان و موسسات علمی و تحقیقاتی آن، نمایندگان وزارت امور خارجه، چهره‌های علمی و فرهنگی ترکمن و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد، کارکنان سفارت و روسای فرهنگسرای ایران در این کشور شرکت کردند.

در جریان سخنرانی‌ها تاکید شد که با تلاش سران دو کشور، ترکمنستان و ایران در حال توسعه همکاری‌های موثر و مثمر ثمر در زمینه‌های مختلف هستند. شرکت‌کنندگان در این راستا به طور ویژه خاطرنشان کردند که مشارکت عشق آباد و تهران بر اساس روابط دوستانه و برادرانه که از دوران باستان نشات می‌گیرد، صورت می‌گیرد.

رئیس آکادمی علوم ترکمنستان ضمن سخنانی بر اهمیت سفر رئیس شورای مصلحت خلق این کشور به ایران در ماه مه سال جاری اشاره کرد که بنابر سخنان وی بار دیگر تعهد قاطع دو طرف را به دوستی سنتی و گفت‌وگوی بین دولتی به نمایش گذاشت.

در این زمینه، رئیس آکادمی علوم ترکمنستان تاکید کرد که اهدای مجموعه «دیوان اشعار مختومقلی فراغی» به رهبر ملی ترکمنستان تایید دیگری بر روابط قوی بین دو کشور و نیز نشانه بارز احترام نسبت به میراث غنی فرهنگی و ادبی ترکمنستان است.

«غلام عباس ارباب خالص» سفیر ایران در عشق آباد به نوبه خود بر سطح بالای همکاری‌های دوجانبه از جمله توسعه روزافزون روابط فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور تاکید و به صورت ویژه به شباهت پیوندهای چندصدساله تاریخی، معنوی و فرهنگی مردم ترکمن و ایرانی اشاره کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول