اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت دختر ۱۵ ساله فلسطینی در حمله صهیونیست ها به جنین

دختر 15 ساله فلسطینی که در یورش روز دوشنبه صهیونیست‌ها به جنین زخمی شده بود، امروز صبح به شهادت رسید.

شهادت دختر ۱۵ ساله فلسطینی در حمله صهیونیست ها به جنین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سدیل نغنیه» دختر 15 ساله فلسطینی که در یورش اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به «جنین» زخمی شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) به شهادت رسید.

اردوگاه جنین، از صبح دوشنبه، ۱۹ ژوئن (29 خرداد ماه)، شاهد درگیری بی‌سابقه‌ای میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین بود و نظامیان صهیونیست که به بهانه دستگیری چند نیروی مقاومت تحت تعقیب، به جنین یورش برده بودند، ناگهان خود را در کمین نیروهای مقاومت دیدند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش کرد، منابع فلسطینی تأیید کردند که سدیل تغنیه بر اثر شدت جراحات در یک بیمارستان دولتی در جنین به شهادت رسید و شمار شهدای درگیری‌های روز دوشنبه در جنین به هفت نفر افزایش یافت.

شهادت شاهدان ماجرا حاکی از آن است که نغنیه در حالی که در حیاط جلوی خانه‌اش در اردوگاه پناهندگان جنین بوده، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله مستقیم قرار می‌گیرد و بلافاصله با وضعیت وخیم جسمانی به بیمارستان منتقل می‌شود.

بر اساس گزارش هاآرتص، خانواده سدیل می‌گویند که او تک دختر به همراه چهار برادر دیگر بود و تا کلاس هشتم در اردوگاه پناهندگان جنین تخصیل کرده بود. دو تن از عموهای او که از بنیانگذاران گردان شهدای الاقصی بودند که در جریان انتفاضه دوم به شهادت رسیدند. پدرش غسان نیز در آغاز انتفاضه به مدت سه سال بازداشت شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پس از گذشت چند ساعت از گرفتار آمدن نظامیانش در دام نیروهای مقاومت در جنین، با زبان تهدید در رسانه‌ها ظاهر شد و ادعا کرد: تروریسم هیچ پناهگاهی ندارد و در هیچ مکانی باقی نخواهد ماند چه در جنین، چه در نابلس، چه در غزه. ما به هر خرابکاری دسترسی پیدا می‌کنیم و رویکرد تهاجمی و پیشگیرانه بی امان ادامه خواهد یافت.

روز گذشته، «تام نایدز» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعتراف کرد که پنج فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌ها به جنین به شهادت رسیدند و «مایک هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده، در پاسخ به نایدز در توییتی نوشت: «هیچ گونه توجیهی برای هدف قرار دادن و کشتار غیرنظامیان بی گناه وجود ندارد و «باید صریحاً محکوم شود».

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول