اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش صادرات کالاهای قرقیزی به انگلستان

قرقیزستان اکنون می‌تواند بیش از 8 هزار اقلام کالا را در چارچوب طرح تجارت برای کشورهای در حال توسعه (DCTS) صادر کند.

افزایش صادرات کالاهای قرقیزی به انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سفارت انگلیس در قرقیزستان اعلام کرد قرقیزستان اکنون می‌تواند بیش از 8 هزار قلم کالا را در چارچوب «طرح تجارت برای کشورهای در حال توسعه» (DCTS) صادر کند.

این طرح که از 19 ژوئن سال 2023 میلادی اجرایی شده با تعرفه‌های کاهش یافته یا صفر اعمال می‌شود.

بر اساس آمار انگلستان، مبادلات بازرگانی بین قرقیزستان و انگلستان در سال 2022 میلادی در سطح 54 میلیون دلار قرار گرفته است. با اجرایی شدن طرح جدید قرقیزستان این فرصت را دارد که صادرات خود را افزایش دهد، زیرا تقریباً تمام محصولات صادراتی قرقیزستان حق دسترسی بدون عوارض گمرکی یا ترجیحی به انگلستان را دارند.

«ان هاریگین» کاردار سفارت انگلستان گفت: ما خواستار تحکیم بیش از پیش نه تنها روابط سیاسی بلکه روابط اقتصادی از طریق توسعه تجارت هستیم. در نتیجه طرح تجارت برای کشورهای در حال توسعه طرح تجاری دولت انگلیس، ما برای تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی و تنوع بخشی به صادرات قرقیزستان از فرصت منحصر بفرد برخوردار هستیم.

در ماه آوریل سال 2023 میلادی سفارت انگلیس یک مأموریت تجاری قرقیزستان را به عنوان اولین گام در جهت بازگشایی پتانسیل طرح تجارت برای کشورهای در حال توسعه برای قرقیزستان سازماندهی کرد. برنامه این سفر بر بخش‌های کشاورزی و نساجی متمرکز است که بیشترین ارتباط را برای قرقیزستان دارد. شرکت کنندگان در مورد مزایای این طرح آشنا شدند و با شرکا و خریداران بالقوه از انگلیس روابط برقرار کردند.

برنامه ریزی می‌شود برای پیشبرد و تشریح طرح تجارت برای کشورهای در حال توسعه در میان شهروندان قرقیزستان و انجمن‌های تجاری مراسم‌های تکمیلی برگزار شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول